Αδύνατες οι πτήσεις στο τυφλό αεροδρόμιο

AEROPLANO1ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ

….Και ξαφνικά σε τούτη την πόλη ανακαλύψαμε την… πυρίτιδα. Σε πελάγη χαράς πλέοντας, ο πρόεδρος των ντόπιων τουριστικών πρακτορείων και η Περιφέρεια ανακοίνωσαν ότι στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, μπορούν να προσγειωθούν μεγάλα αεροσκάφη, κάτι που σημαίνει ότι μπορούν να έρχονται πτήσεις τσάρτερ από το Ισραήλ και άλλες χώρες.

Προφανώς δεν ζουν στα Γιάννινα ή το ενδιαφέρον τους για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι πρόσφατο. Γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε να γνωρίζου ότι την 10ετία του ’80, τα δρομολόγια της τότε «Ολυμπιακής» τα εκτελούσαν «Μπόϊνγκ-737», (δύο πτήσεις την ημέρα και μάλιστα με πληρότητες πάνω από 85%!!!), που επί κυβέρνησης Μητσοτάκη αντικαταστάθηκαν από τα ελικοφόρα ATR.

Θα γνώριζαν επίσης ότι στην Σύνοδο Υπουργών Εξωτερικών, είχαν προσγειωθεί αεροσκάφη Αirbus 320/321, και στα επόμενα χρόνια κι άλλοι τύποι μεγάλων αεροσκαφών. Κι αυτό γιατί το μήκος και πλάτος του διαδρόμου, είναι προσαρμοσμένα στα διεθνή πρότυπα, (… να ευχαριστούμε την τότε ΜΟΜΑ που στη συνέχεια διέλυσαν και η οποία κατασκεύασε το έργο με αυστηρά ποιοτικά κριτήρια για να αντέχει ο διάδρομος και το βάρος μεγάλων αερ/φων , πέραν των άλλων).

Αυτό που ανακοίνωσε ο αερολιμενάρχης για το αεροδρόμιο, ήταν γνωστά από δεκαετίες τώρα, δεν αποτελεί «είδηση» για πανηγυρισμούς, αλλά αντίθετα για προβληματισμούς και μάλιστα σοβαρούς. Το αεροδρόμιό μας, έχει διάδρομο διεθνών προδιαγραφών και όταν ολοκληρωθούν και τα έργα στην πίστα στάθμευσης αεροσκαφών, μαζί με τον συνδετήριο τροχόδρομο, θα πληροί πλήρως και αυτά τα απαιτούμενα.

Είναι απογοητευτικό οι Αρχές του τόπου και τουριστικοί παράγοντες να μη έχουν αντιληφθεί ακόμη τα προβλήματα του αεροδρομίου μας. Τα επαναλαμβάνουμε για πολλοστή φορά.

Με απλά λόγια. Κάθε αεροπορική εταιρεία που σχεδιάζει πτήση στα Γιάννινα από το εξωτερικό, θα αναζητήσει στους διεθνείς αεροπορικούς Οργανισμούς, τα στοιχεία για το αεροδρόμιό μας, ώστε η πτήση να είναι ασφαλής. Εκεί λοιπόν από το πρώτο δευτερόλεπτο θα διαπιστώσουν ότι, απουσιάζουν βασικά ραδιοβοηθήματα και από τα υπάρχοντα κάποια είναι παρωχημένης τεχνολογίας. Βασική προϋπόθεση το ILS, για ασφαλείς πτήσεις σε συνθήκες ομίχλης ή χαμηλής νέφωσης. Ας μη μιλήσουμε για ραντάρ προσέγγισης, πυροσβεστικούς σταθμούς, κ.λ.π. κ.λ.π.

ΚΑΜΜΙΑ αεροπορική εταιρεία και κυρίως χειμερινούς μήνες δεν πρόκειται να πει ΟΚ για πτήση στα Γιάννινα. Κι αυτό γιατί δεν έχει τις προϋποθέσεις ασφαλών πτήσεων και κανένας δεν ρισκάρει. Τους καλοκαιρινούς μήνες, ίσως κάποιες το αποτολμήσουν. Ίσως… Οι ελληνικές εταιρείες, Οlympic, Aegean, ASTRA και Sky Express, κάτω από ορισμένες συνθήκες (κυρίως καιρικές), εκτελούν πτήσεις. Κι αυτό γιατί οι πιλότοι τους, προσαρμοσμένοι στην ελληνική πραγματικότητα, γνωρίζουν τις συνθήκες του αεροδρομίου Ιωαννίνων. Οι τιμές –κυρίως των δύο πρώτων- για πτήσεις τσάρτερ, είναι απαγορευτικές, σε σύγκριση με τις ξένες εταιρείες χαμηλού κόστους, που εκτελούν παρόμοιες πτήσεις.

Εκτός από το πρόβλημα των ραδιοβοηθημάτων, από το 1996 τα Γιάννινα περιμένουν τον χιλιοδιαφημισμένο εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου με νέες κτιριακές εγκαταστάσεις, αφού οι σημερινές «μπλοκάρουν» ακόμη και με τους 70 επιβάτες ενός ελικοφόρου, για να μη επεκταθούμε στα υπόλοιπα προγραμματισμένα έργα, (κόμβος αεροδρομίου, πάρκινγκ, κ.λ.π. κ.λ.π.).

Αυτά εν ολίγοις σε ότι αφορά την σημερινή εικόνα του αεροδρομίου μας. Τα Γιάννινα ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ χρειάζονται ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, για να στηρίξει πάνω του την τουριστική, εμπορική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να είναι ο στόχος όλων, πόσο μάλλον όταν λεφτά υπάρχουν (από Βρυξέλλες φυσικά) και πολλά αεροδρόμια στην Ελλάδα εκσυγχρονίστηκαν και μάλιστα προ μιας εβδομάδας περίπου, ανακοινώθηκαν άλλα 23 εκατομμύρια ευρώ για έργα και στο αεροδρόμιο Πάρου. Εμείς εδώ είμαστε στο «περίμενε»… Αλλά ποιος να ενδιαφερθεί…

ΓΙΑΝΝΙΩΤΗΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ