Τα στάδια εξέλιξης της παραγωγής ελαστικών αυτοκινήτων

aytokinita-lastixa-antika

aytokinita-lastixa-antikaΟδηγώντας με άνεση και ασφάλεια το σύγχρονο αυτοκίνητό του, δύσκολα συνειδητοποιεί κανείς τις αναρίθμητες εργατοώρες, τα τεράστια κεφάλαια και τη φαιά ουσία που έχει επενδύσει η αυτοκινητοβιομηχανία στην έρευνα για τη δημιουργία του τέλειου ελαστικού.

Για να αντιληφθούμε πόσο παλιά μας πάει αυτή η ιστορία αρκεί μια σύντομη ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη των ελαστικών.

Το πρώτο επίσωτρο ελαστικό δημιουργήθηκε το 1845 από τον Thomson. Στο αρχικό του σχέδιο χρησιμοποίησε πλήθος μικρών σωλήνων, τους οποίους κάλυψε με ένα κομμάτι από δέρμα. Η καινοτομία του ελαστικού αυτού έγκειτο στο γεγονός ότι ήταν πιο ανθεκτικό στο χρόνο και τα τρυπήματα, καθώς για να χρειαστεί αντικατάσταση για παράδειγμα θα έπρεπε να τρυπήσει περισσότερες από μία φορές

Γύρω στα τέλη του 19ου αιώνα και ειδικότερα το 1888 δημιουργήθηκε το πρώτο ελαστικό με αεροθάλαμο (σαμπρέλα) από τον John Boyd Dunlop. Αφορμή για την κατασκευή του πρώτου πνευματικού ελαστικού με μονο αεροθάλαμο ήταν η πατρική αγάπη του Dunlop στο γιο του. Παρατηρώντας τον να κάνει ποδήλατο με τροχούς από συμπαγές καουτσούκ, συνειδητοποίησε ότι το είδος αυτό του ελαστικού δεν εξασφάλιζε στο γιο του οδηγική απόλαυση, τουναντίον μάλιστα εξαιτίας αυτού ήταν δύσκολο το ποδήλατο να αναπτύξει ταχύτητα. Επινόησε λοιπόν ένα νέο είδος ελαστικού που δημιούργησε τυλίγοντας τους τροχούς του ποδηλάτου με λεπτά φύλλα από καουτσούκ, τα οποία αφού κόλλησε μεταξύ τους φούσκωσε με μια τρόμπα. Μέσα σε ένα χρόνο η πατέντα του βρήκε εφαρμογή σε ποδηλατικούς αγώνες, δίνοντας την ευκαιρία σε έναν άσημο αναβάτη να κερδίσει σημαντικούς αντιπάλους, λόγω του πλεονεκτήματος που του παρείχαν τα νέα ελαστικά.

exelixi-elastikon-autokinitouΑργότερα το 1891 δημιουργήθηκε από τη Michelin το πρώτο αποσπώμενο από τον τροχό ελαστικό, το οποίο λίγα χρόνια αργότερα τοποθετήθηκε σε αυτοκίνητο. Οι εξελίξεις στο χώρο είναι ραγδαίες και το 1898 εισέρχεται στο χώρο η νεοϊδρυθείσα εταιρεία

Goodyear Tire, ξεκινώντας από το Οχάιο και από ένα μικρό εργαστήρι για να καθιερωθεί στη συνέχεια ως μια από τις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου. Επίσης τη σημαντική εκείνη χρονιά η εταιρεία Continental, πρωτοπόρος στο είδος, ξεκινά την παραγωγή πνευματικών ελαστικών.

Στις αρχές του 19 ου αιώνα θα κατασκευαστεί και το πρώτο πνευματικό ελαστικό που θα χρησιμοποιηθεί στην αεροπλοΐα. Στον αιώνα αυτό οι εξελίξεις είναι ραγδαίες, λόγω της προόδου της επιστήμης και της ανάπτυξης της τεχνολογίας. Το 1910 οι Goodrich και Diamond κατασκευάζουν το πρώτο ελαστικό με ανάγλυφο από καουτσούκ, ενώ το ’46 η εταιρεία Michelin θα λανσάρει το πρώτο ελαστικό με ακτινωτά λινά. Από εκεί και ύστερα η πρόοδος της τεχνολογίας των ελαστικών προσλαμβάνει καταιγιστικούς ρυθμούς. Η Goodyear το 1947 θα είναι η πρώτη εταιρεία που θα βγάλει στην παραγωγή νάιλον ελαστικό.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 η εταιρεία Dunlop ξεκινάει τη μαζική παραγωγή στα ελαστικά αυτοκινήτου χωρίς αεροθάλαμο, είδος που έχει πια κυριαρχήσει στην αγορά ενώ γύρω στο 1990 πολλές κορυφαίες εταιρείες επενδύουν σημαντικά στην ανάπτυξη εφαρμογών για πιο φιλικά προς το περιβάλλον ελαστικά. Οι εταιρείες Michelin και Continental για παράδειγμα χρησιμοποίησαν προσμίξεις πυριτίου ως ένα πιο οικολογικό υλικό.

Από το 1845 και έπειτα έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι όσον αφορά την εξέλιξη των ελαστικών αυτοκινήτων με στόχο την οδική ασφάλεια. Η πρόοδος της τεχνολογίας είναι σημαντικό εργαλείο για την ασφάλειά μας, θα πρέπει όμως να συνοδεύεται και από την προσήκουσα επιμέλεια και φροντίδα όλων όσων απολαμβάνουν τα οφέλη της. Σωστή συντήρηση και αλλαγή των ελαστικών του αυτοκινήτου για μεγάλο ασφάλεια και οδηγική απόλαυση.
{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ