Προς επαναπροκήρυξη οι πέντε οδικοί άξονες

ionia_odosΘέμα χρόνου είναι πλέον η επαναπροκήρυξη των πέντε μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας, ανάμεσά τους η Ιόνια Οδός και ο Ε65 που αφορούν άμεσα στην Ήπειρο, καθώς οι Βρυξέλλες έδωσαν το πράσινο φως ώστε να χρησιμοποιηθούν κονδύλια του ΕΣΠΑ ως εγγύηση για τη συνέχισή τους.

Έτσι, το επόμενο διάστημα, αναμένεται να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι οι εταιρείες που συμμετέχουν στα έργα, στελέχη του ΥΠΜΕΔΙ και εκπρόσωποι των τραπεζών, προκειμένου να συζητηθεί αυτή η προοπτική, τουλάχιστον από πλευράς τραπεζών, που αποτελούν και τις κύριες πηγές χρηματοδότησης των αυτοκινητοδρόμων, αφού μετέχουν με 3,3 δισ. ευρώ ή 38% στην κατασκευή τους και σ’ αυτές εναπόκειται αν θα άρουν ή θα παρατείνουν το σημερινό αδιέξοδο.

Να σημειωθεί ότι η διακοπή της χρηματοδότησης από τις τράπεζες έχει οδηγήσει από το 2010 σε αδιέξοδο τους οδικούς άξονες. Με εξαίρεση την κοινοπραξία Μορέας, στην οποία μετέχουν οι Άκτωρ και Intrakat και η οποία κατασκευάζει τον οδικό άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρα – Σπάρτη, οι άλλοι οδικοί άξονες δεν χρηματοδοτούνται από τις τράπεζες εδώ και αρκετούς μήνες, με αποτέλεσμα να έχουν διακοπεί τα έργα. Στην Ολυμπία Οδό, όπου μετέχουν η Vinci, η Hochtief, η J&P Άβαξ και η ΓΕΚ Τέρνα και η οποία κατασκευάζει τη νέα εθνική οδό Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, η χρηματοδότηση των τραπεζών έχει σταματήσει από τον περασμένο Δεκέμβριο, ενώ από τον Νοέμβριο του 2010 δεν χρηματοδοτείται η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που κατασκευάζει το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί και στην οποία μετέχουν οι Hochtief, Άκτωρ, J&P Άβαξ, Αθηνά, Vinci και ΑΕΓΕΚ.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ