Όλα των δρόμων δύσκολα για την Ήπειρο

ionia tounel egnatia

Όλα των οδικών αξόνων δύσκολα για την Ήπειρο.. Στην αφετηρία υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ και προς το παρόν δεν υπάρχει φως για κανένα από τα έργα της περιοχής που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.

Οι δυσκολίες –ενδεχομένως και τα ναυάγια που επέρχονται- αναγνωρίστηκαν έμμεσα από τον  Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκο Καχιμάνη στη διάρκεια συνέντευξης που έδωσε ζητώντας να γίνει σύσκεψη υπό τον Πρόεδρο της Βουλής που έχει θεσμικό ρόλο –όπως είχε γίνει για τον οδικό άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς- ώστε σε αυτή να ληφθούν οριστικές αποφάσεις.

«Δεν μπορούμε να περιμένουμε. Γιατί τώρα γίνεται ο προγραμματισμός για το 2021-2027 και από το Υπουργείο και από εμάς. Να δούμε τι θα κάνουμε στα λίγα χρήματα που έχουμε στις Υποδομές» ανέφερε ο κ. Καχριμάνης.

Μάλιστα για πρώτη φορά αποκάλυψε κάτι που όλοι υποψιαζόμασταν εδώ και καιρό. Αυτό ήταν το έγγραφο της Επιτρόπου Μεταφορών με το οποίο απαντούσε ότι η Επιτροπή δεν ήταν αρνητική στη χρηματοδότηση του δρόμου Ιωαννίνων Κακαβιάς και παρέπεμπε στην Ελληνική Κυβέρνηση για την χρηματοδότησή του.

Ποιες είναι οι μεγάλες εκκρεμότητες

Στις καθυστερήσεις που υπάρχουν στην κατασκευή των διευρωπαϊκών οδικών αξόνων που ανήκουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείο Υποδομών αναφέρθηκε σε σημερινές του δηλώσεις ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο οποίος ενημέρωσε και για το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι διαδικασίες για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.

Ειδικότερα για το τμήμα Ηγουμενίτσα- Μαυρομάτι, είπε ότι το μόνο που γνωρίζει η Περιφέρεια είναι ότι η μελέτη έχει ανατεθεί στην Εγνατία Οδός Α.Ε.

Για το τμήμα Πλαταριά- Ηγουμενίτσα, μετά τις αντιδράσεις που είχαν σημειωθεί στο παρελθόν από κατοίκους,  το Υπουργείο δεν έχει ασχοληθεί εκ νέου και τη μελέτη θα αναλάβει  η Περιφέρεια, ενώ για τη μελέτη του τμήματος Μεσοπόταμος- Πάργα δεν έχει υπάρξει ακόμη απάντηση στο αίτημα της Περιφέρειας για παράδοση της μελέτης, προκειμένου στη συνέχεια να εξετάσει τη δυνατότητα ένταξής της σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Για την οδική σύνδεση της Ιόνιας οδού με το Ζέφυρο Πρέβεζας, ο Περιφερειάρχης χαρακτήρισε «κοροϊδία» τη νέα παράταση που δόθηκε στο μελετητή και τη μη παράδοση της μελέτης στην Περιφέρεια, την οποία είχε ζητήσει κατ΄ επανάληψη για να την ωριμάσει.

Ειδικότερα για το τμήμα Ιωάννινα- Κακαβιά, (για το οποίο το Υπουργείο Υποδομών είχε αποδεχθεί το αίτημα της Περιφέρειας και της έχει παραδώσει προς ωρίμανση τη μελέτη) ο Περιφερειάρχης ανέφερε μεταξύ άλλων, πως οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας έχουν διαμορφώσει δύο προτάσεις: Μια για τρίιχνο δρόμο και μία με τετράιχνο μέχρι Καλπάκι και τρίιχνο μέχρι την Κακαβιά, και αυτό με τη λογική ότι υπάρχουν ¨ευρωπαϊκές” φωνές που λένε ότι δεν δεχθούν δρόμο με τετράιχνη διατομή. Ο Περιφερειάρχης συνεχίζοντας,  είπε ότι για να μειωθεί το κόστος, έχουν προβλεφθεί δανειοθάλαμοι κατά μήκος του δρόμου.

Αναφερόμενος σε τεχνικά και οικονομικά στοιχεία, εξήγησε πως για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά έχουν σχεδιαστεί όλοι οι απαιτούμενοι ανισόπεδοι κόμβοι και το κόστος ανέρχεται σε 65 εκ. ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος φτάνει το 350 εκ. ευρώ.

«Σε συζήτηση που είχα με τον Γ.Γ. του Υπουργείου Ανάπτυξης  κ. Σκάλκο, μου είπε πως το υπουργείο είναι έτοιμο να στηρίξει αυτόν τον δρόμο, καθόσον αυτή είναι και η γνώμη του Πρωθυπουργού. Εμείς έχουμε παραδώσει εδώ και δύο μήνες προς έλεγχο την μελέτη Ιωάννινα-Κακαβιά και περιμένουμε. Το σίγουρο είναι ότι την εποχή που προωθούνταν τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, προτού να μπουν άλλοι συντελεστές κόστους-οφέλους από πλευράς κίνησης σε αυτούς τους δρόμους, δεν έγιναν οι ανάλογες ενέργειες από το Υπουργείο Υποδομών. Και μιλάω για την πενταετία Σπίρτζη, 0 οποίος, δυστυχώς, μέχρι την ημέρα που έφυγε, δεν έλεγε ποτέ την αλήθεια».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ