Μία σειρά σοβαρών παρατηρήσεων κάνει ο πρώην Δήμαρχος Φιλιππιάδας Μιχάλης Κατραχούρας με αφορμή τις ανακοινώσεις για την δημοπράτηση των έργων στην είσοδο της πόλης.
Ο κ. Κατραχούρας ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται για την παράκαμψη Φιλιππιάδας, έργο που θα έλυνε τα σοβαρά προβλήματα της περιοχής αλλά για την υπάρχουσα είσοδο από την γέφυρα Καμπής μέχρι το κέντρο της πόλης.
Αποτελεί τμήμα της Επαρχιακής Οδού Φιλιππιάδα- Πέντε Πηγάδια και ανήκει στο Πρωτεύον Επαρχιακό οδικό δίκτυο, γι αυτό το έργο θα κατασκευάσει η Περιφέρεια Ηπείρου.
«Παράκαμψη Φιλιππιάδας είναι η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη Γέφυρα Καλογήρου «…π΄όλο την περιμένουμε κι΄ όλο κινάει για νά ρθει κι΄όλο…».
Τίς επιφυλάξεις για τη χρησιμότητα καθώς και τις προτάσεις μου για το έργο αυτό που θα κατασκευαστεί με εξάμετρο (6μ.) οδόστρωμα, με πεζοδρόμια- ποδηλατόδρομο 1,5μ. εκατέρωθεν και με κόψιμο υπεραιωνόβιων πλατάνων διατύπωσα με επιστολή την 18-9-2019 και επιμένω σε αυτές .
Η είσοδος Φιλιππιάδας δεν είναι κάτι το στατικό και σχέδιο επί χάρτου. Παρουσιάζει ιδιαιτερότητες, αποτελεί τμήμα του αστικού- οικιστικού χώρου και απαιτεί προσεγμένη κυκλοφοριακή μελέτη που πρέπει να λάβει υπόψη πολλές παραμέτρους, όπως:
Α).Πυκνή κυκλοφορία οχημάτων από και προς το κέντρο της πόλης με μεγάλη επιβάρυνση στον αστικό ιστό.
Β) Συχνές διασταυρώσεις ακόμη και μεγάλων τροχοφόρων.
Γ) Ολιγόλεπτες σταθμεύσεις- στάσεις επάνω στο οδόστρωμα για την εξυπηρέτηση των κατοίκων.
Δ) Προσβάσεις και σύνδεση με τις παρόδιες επιχειρήσεις, τις κατοικίες και τον περιβάλλοντα χώρο.
Τα ανωτέρω είναι αδύνατον να λειτουργήσουν σωστά με 6άμετρο οδόστρωμα.
Να υπενθυμίσω, ότι οι δρόμοι μέσα στη Φιλιππιάδα έχουν πλάτος 6μ.(+1μ πεζοδρόμιο εκατέρωθεν) και είναι ΜΟΝΗΣ κατεύθυνσης και μικρής κυκλοφορίας..
Ο Κόμβος που προβλέπεται επάνω στην Είσοδο θα αποκτήσει χρησιμότητα, εάν οι Αγροτικοί δρόμοι προς Π. Φιλιππιάδα και Ελευθεροχώρι στους οποίους απολήγει, διαμορφωθούν και αποτελέσουν την Παράκαμψη του Κέντρου της Φιλιππιάδας (Περιφερειακός Δακτύλιος). Υπάρχουν ακόμη προγράμματα για τη χρηματοδότηση της μελέτης του «Περιφερειακού », που εάν συνδυαστεί με την επέκταση του Σχεδίου Πόλης και την επικάλυψη και διαμόρφωσή του Μυλαύλακα (Νερόμυλος Π. Φιλιππιάδας- Αγία Κυριακή) σε χώρο αναψυχής και περιπάτου (Φωτισμός, παγκάκια κ.α. ), θα δώσουν άλλη προοπτική στην πόλη.
Σημείωση: ΚΟΜΒΟΣ και μάλιστα άμεσης προτεραιότητας απαιτείται στη διασταύρωση της οδού Τζαβέλλα με την Εθνική Οδό( Μπιζανίου)» αναφέρει στην ανοιχτή επιστολή του.