Ήπειρος: Το καλάθι αγροτικών προϊόντων έμεινε… άδειο

KALATHIΕπτά μήνες μετά την πανηγυρική παρουσίαση της εξαιρετικά φιλόδοξης πρότασης για τη δημιουργία του «Καλαθιού Ηπειρωτικών Προϊόντων» το καλάθι της Ηπείρου παραμένει άδειο!

Το Επιχειρησιακό Σχέδιο μπορεί να εκπονήθηκε και να διαφημίστηκε όπως έχει συμβεί και με πολλά άλλα, από το τέλος Απριλίου και μέχρι σήμερα, δεν ξανακούστηκε λέξη. Και φυσικά δεν προχώρησε καμία απολύτως διαδικασία για τη σύσταση και τη λειτουργία Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, της εταιρίας δηλαδή που είχε εξαγγείλει η Περιφέρεια Ηπείρου, για τον συνολικό συντονισμό της προσπάθειας αυτής.

Κι αν για την Περιφέρεια Ηπείρου οι έξι μήνες –χρόνος που η ίδια είχε ανακοινώσει- αποδεικνύονται τελικά λίγοι, δεν συμβαίνει τελικά το ίδιο για τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας, καθώς όλες έχουν συγκροτήσει τις συγκεκριμένες εταιρίες και προχωρούν τις διαδικασίες για τα δικά τους καλάθια.

Το καλάθι της Ηπείρου, όπως προβλέπει το Επιχειρησιακό Σχέδιο, «χωράει» 52 προϊόντα τα οποία κατανέμονταν σε τέσσερις κατηγορίες:

– Προϊόντα εθνικής σημασίας με εξαγωγικό προσανατολισμό,

– Παραδοσιακά προϊόντα,

– Προϊόντα για επάρκεια της εγχώριας αγοράς και

– Προϊόντα υψηλής γαστρονομίας (Delicatessen)

Κατά την παρουσίαση του Σχεδίου, στο τέλος Απριλίου είχε τεθεί και το χρονοδιάγραμμα των επόμενων ενεργειών, με σημαντικότερη την σύσταση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης για την προώθηση των προϊόντων, της εταιρίας δηλαδή που θα απαρτίζεται από φορείς του Δημοσίου κυρίως, με συμμετοχή όλων των παραγόντων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ-ΤΕΙ και των Επιμελητηρίων.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα προβλέπονταν η ανάθεση μελετών για τη σύσταση δημοπρατηρίου, εδαφολογικού και κλιματολογικού χάρτη, αναδιάρθρωσης καλλιεργειών, θέσπιση προδιαγραφών πιστοποίησης αγροτικών προϊόντων ηπειρωτικής προέλευσης και άλλα.

Στους μήνες που ακολούθησαν, από τον Απρίλιο και μέχρι σήμερα, δεν ακούστηκε ξανά ούτε λέξη για το Καλάθι Αγροτικών Προϊόντων της Περιφέρειας Ηπείρου.

Ο χρόνος που χάθηκε είναι πολύτιμος, ειδικά σε μία περίοδο όπου η οικονομική κρίση, οδηγεί νέους ανθρώπους στον πρωτογενή τομέα, αλλά εκεί δεν υπάρχει κανένας και τίποτα για να τους κατευθύνει.

Στην κατ’ εξοχήν αγροτική περιοχή της χώρας, την Ήπειρο, όλα μένουν βαλτωμένα και στάσιμα. Αντιθέτως στην πρωτοπορία της δημιουργίας καλαθιού είναι Περιφέρειας όπως το Βόρειο Αιγαίο, η Δυτική Ελλάδα, η Πελοπόννησος και η Ανατολική Μακεδονία.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ