Σοκ και… δέος προκαλεί η είδηση για αύξηση των σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού, στους 19 συνολικά, από τους δεκατρείς που προβλέπονταν στο σύνολο του μεγάλου οδικού άξονα. Η αύξηση των σταθμών θεωρείται… επιβεβλημένη προϋπόθεση ώστε το έργο να γίνει πιο ελκυστικό καθώς οδεύει προς παραχώρηση σε ιδιώτες.
Έτσι το μεγαλύτερο οδικό δίκτυο που κατασκευάστηκε στη σύγχρονη Ελλάδα και στοίχισε πανάκριβα –ειδικά για τους Ηπειρώτες καθώς τα προηγούμενα χρόνια διατέθηκαν χρήματα και από τα Περιφερειακά Προγράμματα- θα εξακολουθούμε να το πληρώνουμε πολύ ακριβά όσοι το χρησιμοποιούμε.
Την πρόταση που έχουν καταθέσει οι σύμβουλοι που εξετάζουν την παραχώρηση φαίνεται να την έχει αποδεχθεί ήδη το αρμόδιο Υπουργείο, καθώς απορρίπτει την πρόταση για αύξηση της τιμής στα 4,5 ευρώ στους 13 σταθμούς.
Η τιμή των διοδίων θα πλησιάζει ίσως και θα ξεπερνά τα τρία ευρώ. Έτσι όποιος θα θελήσει να ταξιδέψει από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον Έβρο θα πρέπει να διαθέσει περίπου 60 ευρώ μόνο για τα διόδια!
Την ίδια ώρα ο σχεδιασμός περί ηλεκτρονικών διοδίων, που σήμαινε χρέωση ανάλογα με τα χιλιόμετρα, φαίνεται ότι εγκαταλείπεται οριστικά.
Παρότι ο προγραμματισμός ήθελε να μπαίνουν σε λειτουργία από τις αρχές του νέου έτους μπαίνουν πια στο ψυγείο.
Η πρώτη φάση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια ολοκληρώθηκε, όμως τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει, λόγω της επικείμενης παραχώρησης της συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου.
Η εκκρεμότητα της παραχώρησης σταμάτησε τη διαδικασία για τα ηλεκτρονικά διόδια και τα στοιχεία δόθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Εκκρεμότητες υπάρχουν όμως και με τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών που πρέπει να δημιουργηθούν κατά μήκος του άξονα, για κάποιους εκ των οποίων υπάρχουν ανάδοχοι αλλά δεν μπαίνουν οι υπογραφές.