Επιστολές τόσο προς τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και τον όμιλο Μυτιληναίου έχει αποστείλει η Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητώντας διευκρινίσεις για τις δεσμευτικές προσφορές που κατέθεσαν στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στην επιστολή της η Επιτροπή ζητά πληροφορίες για θέματα που αφορούν το ύψους του τιμήματος του εν λόγω διαγωνισμού.
Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό αν ανάλογη επιστολή έχει λάβει και η Egis-Projects.
Σημειώνεται πως το τίμημα που προτίθεται να καταβάλει η κοινοπραξία, στην οποία η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ συμμετέχει σε ποσοστό 75% ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ και είχε υπερβεί κατά πολύ την εκτίμηση του ανεξάρτητου αποτιμητή που κινείται κοντά στα επίπεδα του ενός δισ. ευρώ.
Επιπλέον, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κ.λπ.) σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου.
Ακόμη, οι επενδύσεις που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται σε περίπου 420 εκατ. Ετσι η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης της Εγνατίας εκτιμάται στα 2,76 δισεκατομμύρια, καθώς περιλαμβάνει το εφάπαξ τίμημα, τις υποχρεωτικές επενδύσεις και τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου, επισημαίνει το ΤΑΙΠΕΔ.
Η επιστολή, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, εγείρει ζήτημα σχετικά και με το ύψος του τιμήματος.
Κυρίως ως προς τη διαφορά του τελικού τιμήματος και της αποτίμησης. Η εκτίμηση του ανεξάρτητου αποτιμητή ήταν στα 800 εκατ. ευρώ.
Ο δεύτερος πλειοδότης ήταν πιο κοντά στο τίμημα που έθεσε ο ανεξάρτητος εκτιμητής.
Παράγοντες της αγοράς λένε πως η Επιτροπή Ανταγωνισμού για πρώτη φορά προβαίνει σε τέτοιου είδους έρευνα, κάτι που αποτελεί όμως συνήθη πρακτική σε Ευρώπη και Αμερική, ενώ ερωτάται και ο δεύτερος πλειοδότης λόγω της μεγάλης διαφοράς μεταξύ τους.
Υπενθυμίζεται ότι μεγάλη έρευνα της Επ. Ανταγωνισμού στο παρελθόν για την περίοδο 2005 – 2012 είχε διαπιστώσει την αθέμιτη συνεργασία ορισμένων εγχώριων κατασκευαστικών εταιριών με σκοπό την χειραγώγηση διαγωνισμών δημοσίων έργων και τελικά είχαν επιβληθεί σχετικά χαμηλά πρόστιμα.