Γιάννινα- Κακαβιά και το χαμένο στοίχημα της μεγάλης παράκαμψης!

ioannina kakavia

Στα μέσα της δεκαετίας του 90 σύσσωμοι οι φορείς της Ηπείρου είχαν ξεσηκωθεί όταν ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ είχε την φαεινή ιδέα να προχωρήσει την κατασκευή της Εγνατίας με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Ο ισχυρισμός ήταν ότι  δεν θα υπήρχε μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος..

Οι σφοδρές αντιδράσεις και η γενική κατακραυγή στη Βουλή απέτρεψε ένα πραγματικό έγκλημα όχι μόνο για την Ήπειρο αλλά για ολόκληρη την χώρα.

Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 2000, αυτοδιοίκηση και φορείς των Ιωαννίνων ξεσηκώνονται γιατί η χάραξη του βόρειου τμήματος της Ιόνιας Οδού διχοτομούσε το λεκανοπέδιο με δυσμενέστατες συνέπειες για την ανάπτυξή του.

Ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ διαμηνύει ότι το τμήμα θα μείνει εκτός σύμβασης παραχώρησης και προειδοποιεί ότι δεν θα μπορέσει να κατασκευαστεί ποτέ.

Υπήρξε προφητικός ή έβλεπε πολλά χρόνια μπροστά.

Δεκαπέντε χρόνια μετά το βόρειο τμήμα της Ιόνιας δεν κατασκευάστηκε και τώρα επιλέγεται η λύση ενός δρόμου που θα απέχει πολύ από τα χαρακτηριστικά του κλειστού οδικού άξονα.

Λύση που φαίνεται ότι την έχουν αποδεχθεί όλοι παρότι επί δέκα και πλέον χρόνια το αίτημα ήταν κοινό και συγκεκριμένο.. Επέκταση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά!

Το θέμα της οδικής σύνδεσης Ιωαννίνων- Κακαβιάς άνοιξε για τα καλά πριν από δύο χρόνια όταν η απάντηση του Υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή σε ερώτηση του Γιώργου Αμυρά έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία.. «Το Υπουργείο εξετάζει την δίιχνη κατασκευή του έργου».

Οι φορείς ξεσηκώνονται, λίγες μέρες μετά γίνεται ευρεία σύσκεψη στην Αθήνα και η συμφωνία είναι να προχωρήσει η επέκταση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και οικονομική συνδρομή της Περιφέρειας Ηπείρου .

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου «συμφωνήθηκε να εφαρμοστεί η υφιστάμενη μελέτη στο τμήμα Πεδινή–Καλπάκι, που προβλέπει τετράιχνη χάραξη και στο τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά να κατασκευαστεί τρίιχνος. Σε όσα τμήματα δε απαιτούνται συμπληρωματικές περιβαλλοντικές μελέτες θα προωθηθούν προς χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών στο Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη».

Η Περιφέρεια δεσμεύτηκε για να διευκολύνει την άμεση προώθηση του έργου να συνδράμει το Υπουργείο Υποδομών, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «΄Ηπειρος 2014-2020» με το ποσό των 30 εκατ. ευρώ».

Τελικά ούτε αυτό το σχέδιο υλοποιείται.

Το Υπουργείο Υποδομών θα εντάξει στο ΕΣΠΑ και θα δημοπρατήσει εντός του 2022 –αν και υπάρχουν σοβαρές επιφυλάξεις για τον χρόνο- έναν δρόμο που σαφώς θα είναι καλύτερος από τον σημερινό αλλά θα απέχει πολύ από τον αρχικό σχεδιασμό.

Θα είναι ένας δρόμος 12,5 μέτρων, με μία λωρίδα κυκλοφορίας και βοηθητική, με αρκετούς κόμβους και χωρίς διαχωριστική νησίδα.

Ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα αυτής της επιλογής είναι ότι το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων θα παραμείνει χωρίς σύγχρονη και ασφαλή παράκαμψη.

Τα 15 περίπου χιλιόμετρα του συγκεκριμένου οδικού άξονα, από τον κόμβο της Εγνατίας μέχρι την Φανερωμένη, θα είχαν και αυτό τον ρόλο όπως αποτυπώνεται σε όλα τα επίσημα κείμενα. Τον ρόλο της ουσιαστικής παράκαμψης των Ιωαννίνων, αναγκαιότητα που είναι τεράστια…

Κι αν κάτι δεν γίνει σωστά στον κατάλληλο χρόνο δεν πρόκειται να γίνει ποτέ…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ