Έρχονται αλλαγές στον Αναπτυξιακό και το ΕΣΠΑ

espa3Σχέδιο 10 άμεσων προτεραιοτήτων για την επανεκκίνηση της οικονομίας και την τόνωση της ανάπτυξης παρουσίασε στην πρώτη του συνέντευξη Τύπου από το νέο του πόστο ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης. Μεταξύ των παρεμβάσεων που προανήγγειλε συμπεριλαμβάνονται και οι αλλαγές στον Επενδυτικό νόμο ο οποίος, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν ανταποκρίνεται στη σημερινή οικονομική πραγματικότητα.

Πρωταρχικός στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι η ταχύτερη δυνατή απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Χατζηδάκης επεσήμανε ότι τα φορολογικά κίνητρα στα οποία εν πολλοίς βασίζεται ο ισχύον νόμος δεν μπορούν να λειτουργήσουν υπό συνθήκες ύφεσης. Παράλληλα, προανήγγειλε νομοσχέδιο με το οποίο η πρωτοβουλία Invest In Greece αναβαθμίζεται σε Πύλη Yποδοχής και Aδειοδότησης Μεγάλων Επενδύσεων και εν συνεχεία οι αιτήσεις θα διαβιβάζονται σε ειδική υπηρεσία που θα συσταθεί για τη διεκπεραίωση τους.

Ο υπουργός έκανε λόγο για σοβαρό κίνδυνο απώλειας κονδυλίων γα τη χώρα λόγω των ευρωπαϊκών κανόνων σε σχέση με τα ημιτελή έργα της περιόδου 2000-2006. Με αυτά τα δεδομένα τόνισε ότι πρωταρχικός στόχος του υπουργείου είναι η ταχύτερη δυνατή απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Στην κατεύθυνση αυτή έχει διαμορφωθεί ένα βασικό σχέδιο για την απλοποίηση των πολύπλοκων διαδικασιών διαχείρισης του ΕΣΠΑ και των διαρθρωτικών ταμείων σε συνεργασία με την Task Force.

Επιπλέον προανήγγειλε νέο πλαίσιο διευκόλυνσης και ενίσχυσης των εξαγωγών που περιλαμβάνει διεύρυνση του αριθμού των προϊόντων και των εταιριών που εξάγουν, προώθηση σε νέες αναδυόμενες αγορές και δίκτυα και απλοποίηση των διαδικασιών.

Πιο αναλυτικά, οι 10 προτεραιότητες του υπουργείου Ανάπτυξης έχουν ως εξής:

1. Μεγάλα Οδικά Έργα- Επανέναρξη 4 Αυτοκινητοδρόμων. Στόχος είναι ως τις 30 Σεπτεμβρίου να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους, και μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου να επιτευχθεί συμφωνία- πλαίσιο.

2. Επιτάχυνση Απορρόφησης ΕΣΠΑ με απλοποίηση/ κατάργηση διαδικασιών και υπογραφών, αλλαγή της νομοθεσίας για τις απαλλοτριώσεις, αναθεώρηση του προγράμματος και επιτάχυνση των 181 έργων υψηλής προτεραιότητας.

3. Ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ROSCO. Τους επόμενους μήνες αναμένεται να καταλήξει η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για τα νομικά ζητήματα που υπάρχουν σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις για τον ΟΣΕ. Η ιδιωτικοποίηση της ROSCO θα γίνει αφού εξετασθούν πιθανές συνέργειες, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών.

4. Προσέλκυση επενδύσεων με κεντρικό σύστημα αδειοδότησης, ηλεκτρονική παρακολούθηση των επενδύσεων ώστε να ενισχυθεί η διαφάνεια, αλλαγή του επενδυτικού νόμου και αξιοποίηση των Εταιριών Ειδικού Σκοπού (SPVs), αρχής γενομένης από την αξιοποίηση του Παραλιακού Μετώπου (Φάληρο- Σούνιο).

5. Εξαγωγές: διεύρυνση του αριθμού των προϊόντων και των εταιριών που εξάγουν, προώθηση σε νέες αναδυόμενες αγορές και δίκτυα και απλοποίηση των διαδικασιών. Παράλληλα, έχει ανακοινωθεί η συγχώνευση της ΔΕΘ, της Helexpo και του ΟΠΕ.

6. Απλούστευση αδειοδοτήσεων για επιχειρήσεις και επαγγέλματα (τεχνικοί, ψυκτικοί, ηλεκτρολόγοι, κ.α.)

7. Ομαλή λειτουργία της αγοράς- Ανταγωνισμός: αξιοποίηση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για την Αξιολόγηση του Ανταγωνισμού, κατ’ αρχήν στους τομείς οικοδομικών υλικών, λιανικού εμπορίου, βιομηχανικής παραγωγής και τουρισμού, απλοποίηση του Αγορανομικού Κώδικα.

8. Δημόσιες Συμβάσεις- Προμήθειες: Νέο κανονιστικό πλαίσιο για προμήθειες και δημόσια έργα, μείωση των φορέων που εκτελούν διαγωνισμού από 3.200 σε 640, ενεργοποίηση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και έναρξη εφαρμογής των ηλεκτρονικών δημόσιων προμηθειών πιλοτικά τον Ιανουάριο του 2013.

9. Αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων.

10. Απελευθέρωση της αγοράς υπεραστικών επιβατικών οδικών μεταφορών μέχρι το τέλος του 2015 αντί για το 2019 που προβλέπει ο ισχύων νόμος, μετά από διάλογο με την Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ