Ένωση ξενοδόχων: Η επέκταση της Ιόνιας αλλάζει τον χάρτη

xartis balkanian

Η Ένωση Ξενοδόχων του Νομού Ιωαννίνων επανέρχεται στην αναγκαιότητα επέκτασης της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά και κατασκευής του έργου μέσω του ταμείου ανάκαμψης.

Σε σχετική ανακοίνωση κάνει λόγο για ένα έργο που μπορεί να φέρει μεγάλο αριθμό τουριστών στην περιοχή.

Στην ανακοίνωση αναφέρουν:

Ο παρααδριατικός οδικός άξονας ξεκινά από την Τεργέστη, διέρχεται από την Σλοβενία, την Κροατία (δίπλα στις Δαλματικές ακτές), το Σπλιτκαι έχει φθάσει 8 χιλ. πριν από το Ντουμπρόβνικ.

Υπολείπεται μόνο το μικρό κομμάτι της Βοσνίας – Ερζεγοβίνης και τα 38 χιλ. από το Ντουμπρόβνικ μέχρι το  Μαυροβούνιο.

Την κατασκευή του άξονα στο Μαυροβούνιο την έχει αναλάβει η εταιρία «ΑΚΤΩΡ» και έχει ολοκληρώσει το σύνολο των μελετών.

Η Αλβανία έχει ολοκληρώσει το τμήμα Τίρανα – Κακαβιά ( Τον Ιούλιο του 2020 παραδόθηκε και ο περιφερειακός δρόμος του Φίερι (Fier)) και έχει δημοπρατήσει τον Περιφερειακό δρόμο των Τιράνων (από το Δυρράχιο μέχρι την Σκόδρα) και τα 50 χιλ. από τα Τίρανα μέχρι το Μαυροβούνιο.

Το 20% των Ευρωπαίων κάνει τουρισμό με το αυτοκίνητό τους, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 70.000.000 επισκέπτες.

Ένα μεγάλο μέρος αυτών θα εισέλθει στην περιοχή μας μέσω του παρααδριατικού άξονα.

Ως επαγγελματίες οφείλουμενα προετοιμαστούμε για ένα καινούργιο πελατολόγιο Ευρωπαίων τουριστών, που είναι μεσαίου και υψηλού εισοδηματικού επιπέδου.Οι άνθρωποι αυτοί εκτός από την θάλασσα αρέσκονται να επισκέπτονται χώρες με πολιτισμό και περιβάλλον.

Έτσι εμείς θα πρέπει να ενταχθούμε ή καλύτερα να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο με αυτές τις περιοχές που ήδη παρουσιάζουν μεγάλη επισκεψιμότητα λόγω των ιστορικών τους χώρων, όπως:

1.            Το κάστρο του Ντουμπρόβνικ που είναι προστατευόμενο από την UNESCO στην Κροατία.

2.            Το κάστρο του Κότορ που είναι προστατευόμενο από την UNESCO στο Μαυροβούνι.

3.            Το κάστρο του Τεπελενίου και του Αργυροκάστρου που είναι προστατευόμενα από την UNESCO στην Αλβανία .

4.            Το Κάστρο των Ιωαννίνων που θα πρέπει άμεσα ο δήμος Ιωανντιτών, να υποβάλει φάκελο για  την ένταξή του στην UNESCO ως  μνημείου παγκόσμιας κληρονομιάς.

5.            Και το Γεωπάρκο Βίκου-Αώου που είναι προστατευόμενο από την UNESCO και το οποίο συνορεύει με την Αλβανία.

Επίσης η Ελληνική πρεσβεία στα Τίρανα βρίσκεται σε στενή συνεργασία με την Αλβανική κυβέρνηση για να υπάρξει μια καινούργια χάραξη του δρόμου από την πόλη της Πρεμετής μέχρι τον συνοριακό σταθμό της Μέρτζιανης (28 χιλ. μήκους, 8,5 μ. πλάτος) έτσι ώστε να ενωθεί η περιοχή του Γεωπάρκου με την περιοχή του Τεπελενίου.

Με την ολοκλήρωση του Δυτικού άξονα των Βαλκανίων θα αυξηθεί υπέρμετρα ο αριθμός των τουριστών στην χώρα μας, οι οποίοι θα έρθουν με το αυτοκίνητό τους από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Οι επισκέπτες αυτοί θα δημιουργήσουν καινούργιες προοπτικές για το σύνολο των τουριστικών προϊόντων της χώρας μας.

Σήμερα χρειαζόμαστε 4 ώρες οδικώς για να φθάσουμε από τα Ιωάννινα στα Τίρανα. Με την επέκταση της Ιόνιας οδού μέχρι την Κακαβιά ο χρόνος αυτός θα μειωθεί στις 3.5 ώρες και με την ολοκλήρωση του Δυτικού Άξονα των Βαλκανίων οι χρονικές αποστάσεις από τα Ιωάννινα θα είναι ως εξής : Για το Κότορ στο Μαυροβούνι 6 ώρες, για το Ντουμπρόβνικ 7 ώρες , για την Τεργέστη 10 ώρες και για το Μόναχο14 ώρες οδικώς.

Επομένως, υπάρχει άμεση αναγκαιότητα επέκτασης της Ιόνιας οδού μέχρι τον συνοριακό σταθμό της Κακαβιάς και η σύνδεσή της με τον Διευρωπαϊκό οδικό άξονα των Δυτικών Βαλκανίων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ