Ενιαίο τέλος για την Ήπειρο… Βαρύς για τους πολίτες ο… πέλεκυς της διαχείρισης απορριμμάτων

FODSA_TIMES

-Τι θα πληρώσει κάθε Δήμος για το 2020  – Δύσκολη πρεμιέρα για τον Φορέα Διαχείρισης Απορριμμάτων και βαρύς ο… πέλεκυς της ολοκληρωμένης διαχείρισης για τους Ηπειρώτες. Ο Φορέας στην πρώτη του ουσιαστικά συνεδρίαση, το μεσημέρι της Τρίτης, κατέθεσε προς έγκριση την τιμολογιακή πολιτική για το 2020 που έρχεται να μετατρέψει σε αριθμούς, αυτό που ήταν λίγο πολύ γνωστό σε όλους από την ημέρα έναρξης λειτουργίας της μονάδας ΑΣΑ. Το κόστος διαχείρισης εκτοξεύεται στα ύψη, κόστος που θα πληρώσουν οι πολίτες μέσω των ανταποδοτικών τελών. Ο Φορέας εν μέσω διαφωνιών και αντεγκλήσεων αποφάσισε να εφαρμόσει ενιαίο τέλος σε όλη την Ήπειρο για να μειώσει έτσι το κόστος των πιο μακρινών δήμων…

Οι εισφορές των Δήμων προς τον Φορέα περιλαμβάνουν μόνο την λειτουργία των Σταθμών Μεταφόρτωσης, το κόστος μεταφοράς και διαχείρισης του υπολλείμματος στους ΧΥΤΥ καθώς το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων στην μονάδα ΑΣΑ είναι προσδιορισμένο από τις προγραμματικές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί στο παρελθόν και τα χρήματα πληρώνονται απ’ ευθείας από τους Δήμους στο εργοστάσιο.

Το κόστος αυτό, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, φτάνει στα 48 ευρώ τον τόνο ενώ άλλο τόσο περίπου είναι το κόστος για την μεταφορά, τους ΣΜΑ και τους ΧΥΤΥ.

Με απλά λόγια το κόστος για τους Δήμους προ λειτουργίας του εργοστασίου δεν ξεπερνούσε τα 30 ευρώ τον τόνο και το 2020 θα ανέλθει περίπου στα εκατό ευρώ.

Κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΦΟΔΣΑ ο προβληματισμός δεν έλειψε.

Οι πιο έντονες αντιδράσεις κατατέθηκαν από τον Δήμαρχο Ζίτσας Μιχάλη Πλιάκο, ο οποίος υπογράμμισε ότι η εισήγηση είναι πρόχειρη και δεν μπορεί να συναινέσει στην τιμολογιακή πολιτική αν δεν υπάρξει απόφαση του Δημοτικού του Συμβουλίου.

Ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου από τον Πρόεδρο του ΦΟΔΣΑ ζήτησε και ο δήμαρχος Ζαγορίου Γιώργος Σουκουβέλος ενώ ο δήμαρχος Δωδώνης καυτηρίασε την εισήγηση για θεσμοθέτηση ανταποδοτικού τέλους προς τον δήμο του που φιλοξενεί τη μονάδα ΑΣΑ στο 1%, το ελάχιστο δηλαδή που προβλέπει ο νόμος.

Ο Βαγγέλης Πήχης εκ μέρους του Δήμου Ιωαννιτών υποστήριξε ότι η ΚΥΑ βάση της οποίας γίνεται η ενιαία τιμολόγηση αφορούσε τις παλιές διαχειριστικές ενότητες και πρότεινε να ισχύσει ενιαίο τέλος ανά νομό.

Ο Θωμάς Μπέγκας, αντιπρόεδρος του ΦΟΔΣΑ, υποστήριξε ότι με την ενιαία τιμολόγηση επιτυγχάνεται οικονομία κλίμακας και τόνισε ότι το εργοστάσιο και ο ΣΜΑ είναι κοντά στο Δήμο Ιωαννιτών ο οποίος όμως δεν επωμίστηκε κανένα κόστος για την κατασκευή τους.

Υπέρμαχοι του ενιαίου τιμολογίου ήταν οι δήμαρχοι των περισσοτέρων περιοχών, Ηγουμενίτσας, Πάργας, Άρτας, Σκουφά, Καραισκάκη κι άλλοι καθώς είναι και αυτοί που επωφελούνται περισσότερο.

Ο Πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Νίκος Καλαντζής τόνισε ότι το κλειδί στη διαχείριση και τη μείωση του κόστους είναι οι Σταθμοί Μεταφόρτωσης, οι οποίοι αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Τόνισε ότι ο Φορέας θα πρέπει να στηριχθεί από όλους ώστε να πετύχει στο δύσκολο έργο του.

Το κόστος για τους Δήμους μετά την έγκριση της τιμολογιακής πολιτικής και χωρίς σε αυτό να περιλαμβάνεται το κόστος του εργοστασίου διαμορφώνεται ως εξής:

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ