Εγνατία Οδός: Δύο βήματα για την ολοκλήρωση της παραχώρησης

aaegnatia

Δύο βήματα, όμως αρκετά δύσκολα, απομένουν για την ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects.

Μετά την θετική γνωμοδότηση επί της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, τα Υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών παίρνουν την σκυτάλη.

Καταρχήν θα πρέπει να εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση για την αύξηση των διοδίων αλλά και του υπολογισμού του κόστους επιτοκίου το οποίο βαρύνει το ελληνικό Δημόσιο. Εδώ να σημειωθεί ότι και τα δύο αυτά ζητήματα συμπεριλαμβάνονται στη διακήρυξη του διαγωνισμού.

Όταν θα ολοκληρωθούν οι παραπάνω διαδικασίες η σύμβαση θα πάει προς κύρωση στη Βουλή, ώστε η κοινοπραξία να ορισθεί οριστικός ανάδοχος της παραχώρησης του οδικού άξονα για τα επόμενα 35 χρόνια, αναλαμβάνοντας τη διαχείρισή του.

Ένα τεχνικό αλλά κρίσιμο θέμα που εκκρεμεί είναι επίσης και η ολοκλήρωση της πιστοποίησης των σηράγγων που σχετίζονται με τον αυτοκινητόδρομο.

Διόδια και σήραγγες για τις οποίες η διαδικασία ολοκληρώνεται αποτελούν τα δύο τελευταία βήματα σε μία πολυετή περιπέτεια που θα κλείσει με την παραχώρηση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας.

Η αναπροσαρμογή στα διόδια

Σε ότι αφορά τις αναπροσαρμογές που αναμένονται στο κόμιστρο διέλευσης αυτές προβλέπουν μία αύξηση σε πρώτη φάση στα 4 λεπτά ανά χλμ, από 3 λεπτά, πριν την υπογραφή της σύμβασης και αμέσως μετά νέα αύξηση στα 5 λεπτά ανά χλμ, προσεγγίζοντας το μέσο όρο κόστους διέλευσης των υπολοίπων υπό παραχώρηση αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα.

Το συνολικό τίμημα για την παραχώρηση, αναμένεται να φτάσει στο 1,35 δισ. ευρώ, όσο δηλαδή εγγράφεται και στον κρατικό προϋπολογισμό του 2024.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υποδομών, η σύμβαση θα έχει ολοκληρωθεί επίσημα έως το τέλος του 2024, ωστόσο η ηγεσία του έχει αναφερθεί στη σημασία ολοκλήρωσης της σύμβασης το ταχύτερο δυνατό.

Σημειώνεται επίσης ότι λόγω της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του διαγωνισμού, υπήρξαν συμπληρωματικοί διαγωνισμοί με αντικείμενο τη συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας Οδού για μια διετία από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ιντρακάτ, συνολικού προϋπολογισμού 155 εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ