Εκτενή ανασκόπηση στην πορεία της γαλακτοβιομηχανίας «Δωδώνη» από την ημέρα της ιδιωτικοποίησής της μέχρι σήμερα που πέρασε πλέον στον όμιλο Σαράντη έκανε ο Μιχάλης Παναγιωτάκης που ήταν τα χρόνια αυτή στην θέση του Διευθύνοντα Συμβούλου. Παράλληλα όμως αναφέρθηκε και στο μέλλον της Δωδώνης επισημαίνοντας ότι τα περιθώρια ανάπτυξης δεν έχουν εξαντληθεί και μπορεί να γιγαντωθεί περαιτέρω καθώς το όνομά της είναι ένα από τα πιο ισχυρά της αγοράς.
Η Δωδώνη από το 2012 μέχρι τώρα πουλήθηκε τρεις φορές. Από την Αγροτική Τράπεζα και το ελληνικό δημόσιο στο Ρωσικό Fund.
Από το Ρωσικό Fund στο CVC και τώρα στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία των Σαράντηδων.
Όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης, όταν ανέλαβε τη διοίκηση, η Δωδώνη διέθετε ένα μόνο εργοστάσιο και εξήγαγε τα προϊόντα της σε 15 χώρες. Σήμερα, η εταιρεία λειτουργεί σε τρία εργοστάσια και εξάγει σε 55 χώρες, επεκτείνοντας συνεχώς το διεθνές της αποτύπωμα. «Όλα αυτά έγιναν χάρη στην προσπάθεια των ανθρώπων μας και μέσα από ένα στρατηγικό επιχειρηματικό πλάνο», τόνισε, σημειώνοντας ότι η ανάπτυξη υπήρξε σταθερή παρά τις κρίσεις στην πρώτη ύλη, την πανδημία, τον πόλεμο στην Ουκρανία και τα capital controls.
Επενδύσεις και αναβάθμιση υποδομών
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας, η Δωδώνη πραγματοποίησε συνολικές επενδύσεις άνω των 50 εκατ. ευρώ, με στόχο την αναβάθμιση του εργοστασίου και την εισαγωγή σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού. Ο κ. Παναγιωτάκης περιέγραψε το εργοστάσιο ως «παλιά γιαγιά», που χρειάστηκε συνεχή επενδυτική φροντίδα για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης παραγωγής.
Παράλληλα, η εταιρεία ενίσχυσε την παραγωγική της ικανότητα και εισήγαγε καινοτομίες που οδήγησαν σε οικονομίες κλίμακας και βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων.
Κερδοφορία και αντιμετώπιση κρίσεων
Η εταιρεία υπέστη σημαντικές ανακατατάξεις κατά την κρίση της πρώτης ύλης μεταξύ 2022-2024, γεγονός που επηρέασε τα επίπεδα κερδοφορίας.
Ωστόσο, όπως δήλωσε ο κ. Παναγιωτάκης, η Δωδώνη κατάφερε να επανέλθει σε υψηλά επίπεδα κερδοφορίας το 2025, με την εταιρεία να καταγράφει «μια από τις καλύτερες χρονιές οικονομικά».
Η επιστροφή σε αυτά τα επίπεδα επιβεβαιώνει την ανθεκτικότητα της εταιρείας απέναντι σε δύσκολες αγορές και αβέβαιες συνθήκες.
Διεθνείς αγορές και brand Δωδώνη
Η Δωδώνη κατάφερε να εδραιώσει την παρουσία της σε σημαντικές αγορές του εξωτερικού, φτάνοντας μέχρι την Ιαπωνία, την Κίνα, την Ινδία και τη Νότια Αμερική. Παράλληλα, διατήρησε κυρίαρχη θέση σε χώρες όπως η Αυστραλία και η Κύπρος.
Ο κ. Παναγιωτάκης επισήμανε ότι η υψηλή αξία του brand και η διεθνής αναγνώριση οδήγησαν στην πώληση της εταιρείας σε υψηλότατο τίμημα, γεγονός που δεν αποτελεί συχνό φαινόμενο για ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου.
Ευχαριστίες και αναγνώριση ομάδας
Ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος ευχαρίστησε όλους τους συνεργάτες, τη διοικητική ομάδα της εταιρείας, αλλά και τους εργαζόμενους για τη συμβολή τους στην ανάπτυξη και την ενίσχυση του brand.
Ιδιαίτερες αναφορές έκανε σε στελέχη όπως ο δημοσιογράφος Γιάννης Κείσογλου που είχε τον τομέα της επικοινωνίας και ο πρώην πρόεδρος Γιάννης Βιτάλης, τονίζοντας τη σημασία της συλλογικής προσπάθειας για την επιτυχία της εταιρείας.
Το μέλλον της Δωδώνης
Σχετικά με το μέλλον της εταιρείας υπό τον όμιλο Σαράντη, ο κ. Παναγιωτάκης εκφράζει αισιοδοξία, υπογραμμίζοντας ότι η νέα ιδιοκτησία διαθέτει μακροχρόνιο όραμα και μεγάλη εμπειρία στον χώρο των γαλακτοκομικών. «Ο νέος μέτοχος γνωρίζει πολύ καλά τα δεδομένα και πιστεύω ότι το brand Δωδώνη θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο», κατέληξε, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να επεκτείνεται σε αγορές που δεν έχει ακόμη κατακτήσει και να ενισχύει την παραγωγή υψηλής ποιότητας.
Η Δωδώνη στην παρούσα φάση αποτελεί μία ισχυρή μονάδα με διεθνή παρουσία, κερδοφορία και ένα πολύ δυνατό όνομα στην εγχώρια και την διεθνή αγορά.