Δεν έχει αγγίξει υπολογιστή ένας στους τρεις Έλληνες

YPOLOGISTHS ERGASIAΤο 34,4% των Ελλήνων δηλώνει ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ ηλεκτρονικό υπολογιστή, ενώ ακόμα μεγαλύτερο, 36,3%, είναι το ποσοστό εκείνων που δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο.

Το 40,8% των γυναικών στην Ελλάδα δεν έχει μπει ποτέ στο Ίντερνετ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους άνδρες είναι 35,9%, σύμφωνα με έρευνα του Παρατηρητηρίου για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε. που διεξήχθη το 2013, σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών από τους πολίτες.

 

Από τους Έλληνες χρήστες ηλεκτρονικών υπολογιστών, το 81% χρησιμοποιεί το διαδίκτυο σχεδόν καθημερινά.

Η δημοφιλέστερη συσκευή πρόσβασης στο διαδίκτυο παραμένει ο προσωπικός υπολογιστής (pc), σε ποσοστό 91,5% των χρηστών, ενώ χάρη στην τεχνολογία 3G και στα «έξυπνα κινητά» αυξάνεται σημαντικά πλέον και η πρόσβαση μέσω κινητών συσκευών (18,7%).

Αύξηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Από την έρευνα προκύπτει ότι διαρκώς αυξάνεται στην Ελλάδα το ποσοστό των πολιτών που αγοράζουν αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση μέσω του διαδικτύου, με δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων τα είδη ένδυσης και υπόδησης και τις ηλεκτρονικές συσκευές.

Οι Έλληνες, ακολουθώντας την τάση και των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριους πωλητές και παρακινούνται κυρίως από τις δυνητικά χαμηλότερες τιμές. Πραγματοποιούν μία έως πέντε ηλεκτρονικές αγορές ανά τρίμηνο και δαπανούν έως και 500 ευρώ συνολικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Όσον αφορά στις online αγορές, ως βασικότερο κίνητρο (76%) δηλώνεται η εύρεση χαμηλότερων τιμών από ό,τι στα φυσικά καταστήματα. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) πληρώνουν τις παραγγελίες του μέσω αντικαταβολής, το 29% μέσω πιστωτικής κάρτας και το 25% μέσω προπληρωμένης κάρτας. Το 27,5% των ηλεκτρονικών αγορών γίνεται από εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα.

Οικιακή πρόσβαση στο Ίντερνετ

Το 61,5% δηλώνει ότι έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους, έναντι 37,5% που δεν έχει.

Περίπου τρία στα τέσσερα άτομα ηλικίας 66 έως 74 ετών (ποσοστό 73,4%) λένε ότι δεν έχουν οικιακή πρόσβαση στο διαδίκτυο, καθώς επίσης το 57,3% των ατόμων 55-65 ετών, ενώ το μικρότερο ποσοστό μη πρόσβασης αφορά στους νέους 16-25 ετών (18,4%). Μεταξύ των χρηστών του Ίντερνετ, το 81%, το χρησιμοποιούν κάθε μέρα ή σχεδόν κάθε μέρα και το 14% μερικές φορές την εβδομάδα.

Οι επιλογές των χρηστών υπολογιστών

Η απόκτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (76,7%), το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (74,6%), η ανάγνωση ηλεκτρονικών περιοδικών και εφημερίδων (70.5%), η ψυχαγωγία (παιχνίδια-φωτογραφίες-μουσική-ταινίες – 63,9%) και η ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook (51,4%) είναι οι πέντε κυριότερες ηλεκτρονικές δραστηριότητες των χρηστών.

Οι χρήστες, στην πλειονότητά τους, πιστεύουν ότι χάρη στην διαδικτυακή πρόσβαση βελτιώνονται οι συναλλαγές τους με το Δημόσιο (90%) και αποκτούν μεγαλύτερη συμμετοχή στα κοινά (88%). Για την ασφάλεια στο Ίντερνετ, το 60% δηλώνουν ότι έχουν αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα, ενώ το 40% όχι.

Οι υπολογιστές στην εκπαίδευση

Περισσότερα από τα μισά ελληνικά σχολεία (το 54%) έχουν πλέον δική τους ιστοσελίδα, ενώ το 30% των μαθητών χρησιμοποιούν πια «έξυπνο κινητό» τηλέφωνο στο σχολείο τους.

Η συγκεκριμένη έρευνα εστιάζει και σε επιμέρους πληθυσμιακές ομάδες, ηλικιωμένους, ΑΜΕΑ, μετανάστες, άτομα χαμηλού μορφωτικού επιπέδου και ανέργους, με σκοπό να αναδείξει τον τρόπο που αξιοποιούν το διαδίκτυο και τις ιδιαίτερες ψηφιακές ανάγκες τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ