Απέναντι στο σχέδιο του Ιταλικού Ομίλου Grimaldi στέκεται και ο βουλευτής Θεσπρωτίας Βασίλης Γιόγιακας. Το master plan για το λιμάνι έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις όπως αποτυπώθηκαν και στην σύσκεψη που προκάλεσε ο αντιπεριφερειάρχης Θωμάς Πιτούλης.
Με δεδομένη την κατάσταση αυτή και παρότι αρχικά ήταν σε αυτούς που υπεραμύνθηκαν της πώλησης του λιμένα, ο βουλευτής Θεσπρωτίας, παίρνει αποστάσεις από τα σημερινά σχέδια όπως αποτυπώνεται σε γραπτή δήλωσή του.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Γιόγιακας, «η Θεσπρωτία χρειάζεται ένα λιμάνι που θα συνεχίσει να λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης και όχι ως κλειστή ζώνη δραστηριοτήτων ξένων προς τον χαρακτήρα και τις ανάγκες του τόπου μας».
Ο βουλευτής επισήμανε ότι υψηλή προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην κατασκευή της Μαρίνας Ηγουμενίτσας, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των καταφυγίων σε Σύβοτα, Πλαταριά και Σαγιάδα και την ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Όπως σημείωσε, το έργο είναι ώριμο, χωροθετημένο και θεσμικά κατοχυρωμένο, με ενδιαφέρον ήδη από επενδυτικά σχήματα για την κατασκευή και λειτουργία της.
Παράλληλα, ο κ. Γιόγιακας εξέφρασε ανησυχίες για προβλέψεις του Master Plan που περιλαμβάνουν ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, πρατήριο καυσίμων οχημάτων, υποδομές για χύδην φορτία και εφοδιαστική βάση για γεωτρήσεις υδρογονανθράκων. Όπως επισήμανε, αυτές οι δραστηριότητες «δεν συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, αλλοιώνοντας τον τουριστικό και οικιστικό χαρακτήρα του παραλιακού μετώπου».
Ο βουλευτής κατέληξε ότι το λιμάνι χρειάζεται έργα που θα στηρίζουν την επιχειρηματικότητα, την απασχόληση και τον ποιοτικό τουρισμό της Θεσπρωτίας και της Ηπείρου γενικότερα, ενώ διαβεβαίωσε ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε το τελικό Master Plan να αντανακλά τις πραγματικές ανάγκες και προοπτικές της περιοχής.
«Θέλουμε ένα λιμάνι που θα αναπτύσσεται προς όφελος και της Θεσπρωτίας, και όχι εις βάρος της», τόνισε ο κ. Γιόγιακας.