Αίτημα να κατατεθούν στη Βουλή οι συμβάσεις και τα παραδοτέα για τον άξονα «Γιάννινα- Κακαβιά»

ioannina kakavia

Δεκαπέντε χρόνια…. μελέτης συμπληρώνονται για τον οδικό άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς και μελέτη ακόμη δεν υπάρχει. Η περιπέτεια για τα 70 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου, τμήμα του Δυτικού Άξονα Καλαμάτας- Κακαβιάς, που αργότερα ονομάστηκε Ιόνια Οδός, ξεκινά από το 2005.

Η αντιπαράθεση του τότε Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά με το Δήμο Ιωαννιτών για την χάραξη του δρόμου εντός λεκανοπεδίου είχε ως αποτέλεσμα το τμήμα του οδικού άξονα να μείνει εκτός σύμβασης παραχώρησης.

«Αν δεν προχωρήσει μαζί με τον υπόλοιπο αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού δεν θα γίνει ποτέ» είχε δηλώσει τότε στα Γιάννινα ο Γιώργος Σουφλιάς. Η δήλωση είχε προκαλέσει αντιδράσεις αλλά με το πέρασμα του χρόνου αποδείχθηκε ότι είχε απόλυτο δίκιο. Ο ίδιος άλλωστε δύο χρόνια μετά την επισήμανση αυτή και ενώ η Ιόνια ξεκινούσε υπέγραψε τον πρώτο διαγωνισμό για την ολοκλήρωση της μελέτης Ιωαννίνων- Κακαβιάς. Το 2007!!!

Ακολούθησε η ανάθεση αλλά και μία δεύτερη ανάθεση μελέτης το 2012 χωρίς κανείς να γνωρίζει αν η πρώτη είχε ολοκληρωθεί και σε ποιο στάδιο.

Από το 2012 ακολουθεί η μία παράταση μετά την άλλη για την ολοκλήρωσή της. Σαν το γεφύρι της Άρτας έγινε η μελέτη αυτή που ολημερίς την φτιάχνανε και το βράδυ γκρεμιζόταν.

Η νέα μεγάλη βόμβα ήρθε στα τέλη του 2019, όταν ο σημερινός Υπουργός Υποδομών απαντώντας σε ερώτηση του Γιώργου Αμυρά ανέφερε ότι θα ανατεθεί νέα μελέτη για δίιχνη κατασκευή του δρόμου. Ουσιαστικά μία βελτίωση της υφιστάμενης εθνικής οδού.

Ακολούθησαν συσκέψεις, υπήρξαν αντιδράσεις…

Το αποτέλεσμα ήταν να γίνει ένα ακόμη λάθος!

Το Υπουργείο έκανε μπαλάκι την ολοκλήρωση της μελέτης και την ευθύνη για το έργο στην Περιφέρεια Ηπείρου η οποία έδειξε πολύ μεγάλη προθυμία να πάρει πάνω της την υπόθεση.

Κάπως έτσι φτάσαμε στο Νοέμβριο του 2021… Το Υπουργείο πήρε πίσω όσα είχε δώσει στην Περιφέρεια και έκτοτε όλα βρίσκονται σε αναμονή!

Η δέσμευση για ένταξη και δημοπράτηση του έργου του τρέχοντος έτους είναι πρακτικά αδύνατη καθώς ακόμη δεν έχει γίνει η ανάθεση νέας μελέτης για την οποία κάνει λόγο το Υπουργείο.

Τι έγινε όλα αυτά τα χρόνια… Πόσα χρήματα ξοδεύτηκαν και τι παραδόθηκε στο ελληνικό δημόσιο;

Μάλλον κανείς δεν ξέρει..

Το Υπουργείο Υποδομών άλλωστε εδώ και ενάμισι μήνα δεν έχει απαντήσει σε σχετική αίτηση κατάθεσης εγγράφων που έχει καταθέσει ο βουλευτής Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης κάτι που όμως θα πρέπει να γίνει έστω και με μεγάλη καθυστέρηση.

Ο Σταύρος Καλογιάννης με την αίτησή του στις 8 Απριλίου ζητά να κατατεθούν στην Βουλή όλες οι συμβάσεις εκπόνησης μελετών και οι συμβάσεις παροχής υπηρεσιών συμβούλου που έχουν ανατεθεί από οποιονδήποτε φορέα –Υπουργεία, Εταιρείες του ελληνικού δημοσίου, αυτοδιοίκηση- από την 1η Ιανουαρίου 2015 και μέχρι σήμερα για τον οδικό άξονα Ιωάννινα- Καλπάκι- Κακαβιά.

Ζητά επίσης να κατατεθούν στη Βουλή τα παραδοτέα αυτών των συμβάσεων, εφ’ όσον φυσικά υπάρχουν, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο κ. Καλογιάννης.

Μέχρι στιγμής δεν έχει κατατεθεί τίποτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ