Το Υπερταμείο περνά σε νέα εποχή, καθώς με απόφαση της κυβέρνησης μετονομάζεται σε «Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο», σηματοδοτώντας τη μετάβαση από τη διαχείριση της μνημονιακής περιόδου σε έναν πιο ενεργό αναπτυξιακό και επενδυτικό ρόλο.
Την ανακοίνωση έκανε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, υπογραμμίζοντας ότι η αλλαγή δεν είναι μόνο συμβολική αλλά συνοδεύεται από νέα στρατηγική στόχευση για την ελληνική οικονομία.
Όπως ανέφερε, το νέο Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο καλείται να λειτουργήσει ως καταλύτης επενδύσεων και ανάπτυξης, κινητοποιώντας κεφάλαια και επιταχύνοντας ώριμα επενδυτικά σχέδια σε τομείς υψηλής προτεραιότητας.
Στο επίκεντρο βρίσκονται κλάδοι όπως η τεχνητή νοημοσύνη, τα data centers, οι ημιαγωγοί, η ενέργεια, τα logistics, η αγροδιατροφή και ο τουρισμός υγείας, τομείς στους οποίους η κυβέρνηση επιδιώκει να προσελκύσει νέες επενδύσεις τα επόμενα χρόνια.
Παράλληλα, το νέο Ταμείο θα έχει συντονιστικό ρόλο σε κρίσιμα πεδία της οικονομίας, όπως οι υποδομές, η ενέργεια, η αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας και οι στρατηγικές συμμετοχές του Δημοσίου.
Ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι η ελληνική οικονομία εμφανίζει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με αύξηση επενδύσεων και εξαγωγών και αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους. Όπως τόνισε, το ζητούμενο είναι η αναπτυξιακή δυναμική να μεταφραστεί σε καλύτερο επίπεδο ζωής για τους πολίτες.
Η μετονομασία του Υπερταμείου επιχειρεί να σηματοδοτήσει και σε πολιτικό επίπεδο το τέλος της περιόδου της κρίσης και την έναρξη μιας νέας φάσης, με έμφαση στην προσέλκυση επενδύσεων και τη σύγκλιση της ελληνικής οικονομίας με τις πιο ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες.