Ιωάννινα: Σφοδρές αντιδράσεις για τους υποβιβασμούς και τις συγχωνεύσεις σχολείων

kleista sxoleia ()

Τις έντονες αντιρρήσεις του για τις πρόσφατες σχολικές μεταβολές στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων εκφράζει με ανακοίstandardνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού (ΣΕΠΕΝΙ).

Αφορμή αποτελεί η δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η οποία οριστικοποιεί τις καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα.

Με μια σκληρή ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ιωαννίνων (ΣΕΠΕΝΙ) εκφράζει την έντονη αντίθεσή του, καταγγέλλοντας ότι οι υποβιβασμοί εμβληματικών 12θέσιων Δημοτικών Σχολείων στην περιοχή υπήρξαν «υπερβολικά αυστηροί και δυσανάλογοι» σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, καθώς αντίστοιχα σχολεία με ίδιο ή μικρότερο αριθμό μαθητών αλλού διατήρησαν την οργανικότητά τους.

Ο ΣΕΠΕΝΙ ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται για μια απλή διοικητική πράξη, αλλά για μια απόφαση με άμεσες, οδυνηρές επιπτώσεις: χάνονται οργανικές θέσεις, δημιουργείται εργασιακή αβεβαιότητα και νέες υπεραριθμίες εκπαιδευτικών, ενώ υποβαθμίζονται οι παιδαγωγικές συνθήκες για τους μαθητές.

Παράλληλα, τονίζουν πως το υπαρκτό δημογραφικό πρόβλημα δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως άλλοθι για τη συρρίκνωση των σχολείων.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου δεν μασάει τα λόγια του και εξαπολύει συγκεκριμένες κατηγορίες:

  • Στην Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας για τον αποκλεισμό της εκπαιδευτικής κοινότητας από τη διαβούλευση.
  • Στη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, την οποία κατηγορεί ευθέως ότι σε πρόσφατη επικοινωνία απέκρυψε τη σφοδρότητα και την έκταση των υποβιβασμών, στερώντας τη δυνατότητα έγκαιρης αντίδρασης.
  • Στην Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου για αδράνεια στην αποτροπή των μαζικών περικοπών.
  • Στις Δημοτικές Αρχές Ιωαννιτών και Ζίτσας, τις οποίες «καρφώνει» για τη συναίνεσή τους, καθώς υπερψήφισαν τις μεταβολές χωρίς ουσιαστικές αντιρρήσεις, αποδεχόμενες την αποδυνάμωση των σχολείων τους.

Ο Σύλλογος δηλώνει ότι βρίσκεται στο πλευρό των εκπαιδευτικών που χάνουν τις θέσεις τους και καλεί το Υπουργείο σε άμεση επαναξιολόγηση, τους Δήμους σε αναθεώρηση της στάσης τους και τους γονείς σε κοινό αγώνα, στέλνοντας το μήνυμα: «Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αριθμοί!».

Δείτε σχετικά

Δείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης

Add EpirusPost.gr on Google