ΕΛΤΑ: Τι απαντούν για τα λουκέτα σε καταστήματα απομακρυσμένων περιοχών της Ηπείρου

elta pramanta

Ενάμισι μήνα μετά τον σάλο που προκλήθηκε με το κλείσιμο σε καταστήματα των ΕΛΤΑ και την θύελλα αντιδράσεων στην περιοχή της Ηπείρου, δόθηκαν οι πρώτες γραπτές απαντήσεις στην Βουλή.

Όπως προκύπτει από αυτές ο σχεδιασμός για τα λουκέτα δεν αλλάζει, απλά τα λουκέτα έχουν πάρει μικρή παράταση.

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ που τοποθετείται εγγράφως και οι απαντήσεις αυτές διαβιβάστηκαν από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποδίδει το κλείσιμο στην χαμηλή αποδοτικότητα, στη ζημιογόνο λειτουργία και σε επικαλύψεις από γειτονικά καταστήματα… Το τελευταίο βέβαια για τις περιπτώσεις των Νομών Ιωαννίνων και Πρέβεζας δεν ισχύει καθώς «γειτονική επικάλυψη» δεν υπάρχει ούτε στα Πράμαντα, ούτε στο Μέτσοβο, ούτε στη Φιλιππιάδα!!!

Όπως σημειώνουν τα ΕΛΤΑ, απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτή Ιωαννίνων Μερόπης Τζούφη, η ταχυδρομική αγορά έχει υποστεί «ριζικές μεταβολές» λόγω της εκτεταμένης ψηφιοποίησης. Η ζήτηση για υπηρεσίες μέσω φυσικών καταστημάτων προς ιδιώτες έχει μειωθεί σημαντικά. Στον τομέα της επιστολικής αλληλογραφίας, λιγότερο από 10% των συνολικών εσόδων προέρχεται πλέον από καταστήματα, ενώ το λειτουργικό κόστος των φυσικών σημείων φτάνει το 45% του συνολικού κόστους λειτουργίας.

Για τη διατήρηση της βιωσιμότητας και της ανταγωνιστικότητας, τα ΕΛΤΑ υλοποιούν στοχευμένο μετασχηματισμό, χρηματοδοτούμενο αποκλειστικά από ίδιους πόρους, καθώς η επιχείρηση δεν επιχορηγείται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Κλείσιμο καταστημάτων με επιχειρησιακά κριτήρια

Στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης, αποφασίστηκε η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων σε αστικό ιστό και πρωτεύουσες νομών που παρουσιάζουν:

  • χαμηλή αποδοτικότητα
  • σημαντικές επικαλύψεις με γειτονικά καταστήματα
  • λειτουργία με ζημιές

Στον Νομό Ιωαννίνων, τα καταστήματα που εντάσσονται στην αναστολή είναι:

  • Ιωάννινα 2
  • Τσεπέλοβο
  • Ζίτσα
  • Πράμαντα
  • Μέτσοβο

Το προσωπικό μεταφέρεται σε παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας την παρουσία ταχυδρόμων στις περιοχές με αυξημένες ταχυδρομικές ανάγκες.

Σύγχρονα εργαλεία και πλήρης εξυπηρέτηση πολιτών

Τα ΕΛΤΑ επισημαίνουν ότι οι ταχυδρομικές υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται αδιάλειπτα, ανεξαρτήτως λειτουργίας φυσικού καταστήματος, μέσω ταχυδρόμων, συνεργατών και πρακτόρων courier. Η αναδιοργάνωση περιλαμβάνει:

  • επενδύσεις σε ψηφιακό εξοπλισμό
  • εκσυγχρονισμό Κέντρων Διαλογής και Διανομής
  • στόλο 250 υβριδικών οχημάτων και 250 ηλεκτρικών δίκυκλων

Η παροχή καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας σε όλη τη χώρα παραμένει προτεραιότητα, ενώ το 92% των συντάξεων και το 95% των υπηρεσιών παραδίδονται ήδη στην πόρτα του πελάτη.

Διαβούλευση και κοινωνική διάσταση

Η επόμενη φάση του σχεδίου προβλέπει τρίμηνη διαβούλευση με θεσμικούς και τοπικούς φορείς, ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και συνεργασίες με επιχειρήσεις, ώστε να ενισχυθεί η κοινωνική διάσταση του δικτύου και να διασφαλιστεί η πλήρης εξυπηρέτηση των πολιτών.

198 χρόνια παρουσίας και εκσυγχρονισμός

Τα ΕΛΤΑ, που από το 2018 ανήκουν στο Υπερταμείο, παραμένουν δεσμευμένα στην καθολική ταχυδρομική υπηρεσία. Ο ταχυδρόμος συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς σε κάθε γωνιά της χώρας, ενισχυμένος με σύγχρονα μέσα και νέες υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινής εξυπηρέτησης σε όλη την Ελλάδα.

Πανομοιότυπη απάντηση και για την Πρέβεζα

Πανομοιότυπη είναι η απάντηση και για την περίπτωση των λουκέτων στην Πρέβεζα στην ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ιωάννης Γιάννουλης, Μίλτος Ζαμπάρας, Χάρης Μαμουλάκης, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, Κωνσταντίνος Μπάρκας και Ανδρέας Παναγιωτόπουλος.

Το μοναδικό στοιχείο που διαφέρει είναι… οι περιοχές  όπου μπαίνουν λουκέτα.

Για την Πρέβεζα, τα καταστήματα που κλείνουν είναι:

  • Λούρος
  • Φιλιππιάδα
  • Καναλάκι

Το προσωπικό των καταστημάτων μεταφέρεται σε «παραγωγικές λειτουργίες», με στόχο την ενίσχυση των ταχυδρόμων και τη βελτίωση της διανομής.

Τα ΕΛΤΑ υποστηρίζουν ότι οι υπηρεσίες δεν θα υποβαθμιστούν, καθώς:

  • πάνω από 92% των συντάξεων
  • και 95% των ταχυδρομικών υπηρεσιών

παραδίδονται ήδη στην πόρτα του πελάτη, χωρίς ανάγκη επίσκεψης σε κατάστημα.