Ξέσπασμα της Δημάρχου Μετσόβου για τα αιολικά και την άλωση των βουνών

averof sxoinas

Μια εξαιρετικά αιχμηρή τοποθέτηση πραγματοποίησε η Δήμαρχος Μετσόβου, Μαρία-Χριστίνα Αβέρωφ, στο πλαίσιο της επιτροπής για τη νέα ΚΑΠ.

Η κ. Αβέρωφ μετέφερε με απόλυτο τρόπο την αγωνία των ορεινών κοινοτήτων της Ηπείρου, αναδεικνύοντας τις διαχρονικές πληγές της κτηνοτροφίας, αλλά και τη μεγάλη απειλή από την ανεξέλεγκτη επέκταση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στα παρθένα ηπειρωτικά βουνά.

Στο «κόκκινο» το κόστος και η ευλογιά

Η Δήμαρχος Μετσόβου υπογράμμισε ότι το δυσβάσταχτο κόστος μεταφορών, ζωοτροφών και λειτουργίας των εκμεταλλεύσεων ναρκοθετεί καθημερινά τη βιωσιμότητα της παραγωγής.

Σαν να μην έφταναν αυτά, η κ. Αβέρωφ αναφέρθηκε στη μεγάλη δοκιμασία της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, τονίζοντας με νόημα ότι «πίσω από κάθε θάνατο ζώου δεν υπάρχουν μόνο αριθμοί, αλλά οικογένειες που χάνουν τους κόπους μιας ζωής». Ζήτησε μάλιστα την άμεση στελέχωση των κτηνιατρικών υπηρεσιών και την προστασία των βοσκοτόπων, οι οποίοι κινδυνεύουν να χαθούν λόγω διοικητικών χαρακτηρισμών ή ανταγωνιστικών χρήσεων γης.

Το «όχι» στις 15 νέες ανεμογεννήτριες στο Μέτσοβο

Το πιο καυστικό κομμάτι της ομιλίας της αφορούσε την ενεργειακή «εισβολή» στα βουνά του Μετσόβου. Η κ. Αβέρωφ τόνισε ότι η τοπική κοινωνία έχει ήδη αποτρέψει την εγκατάσταση 27 ανεμογεννητριών και αυτή τη στιγμή καλείται να δώσει μάχη για να σταματήσει άλλες 15, οι οποίες βρίσκονται σε στάδιο περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

«Πώς μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη της ορεινής Ελλάδας, όταν εξακολουθούμε να αγωνιζόμαστε για την προστασία των ίδιων των βουνών της;» αναρωτήθηκε, εξαπολύοντας βέλη για το γεγονός ότι, παρά τις διακηρύξεις του νέου ειδικού χωροταξικού πλαισίου για προστασία των ορεινών όγκων, τα έργα αυτά συνεχίζουν να απειλούν το περιβάλλον.

«Πώς μπορούμε να μιλάμε για βιώσιμη κτηνοτροφία όταν απειλούνται οι βοσκότοποι; Πώς θα αναπτυχθεί ο τουρισμός όταν αλλοιώνεται το φυσικό τοπίο; Και πώς, τελικά, καλούμε τους νέους να επιστρέψουν στα χωριά τους, όταν δεν μπορούμε να τους εγγυηθούμε ότι θα βρουν τον τόπο που αγάπησαν;» ανέφερε χαρακτηριστικά η Δήμαρχος.

Η κ. Αβέρωφ ξεκαθάρισε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση δεν είναι αντίθετη στην πρόοδο ή την πράσινη μετάβαση, αλλά αυτή πρέπει να γίνεται με σεβασμό στη φύση και στις παραγωγικές δραστηριότητες που επιβιώνουν αρμονικά για αιώνες. «Για εμάς, τα βουνά δεν είναι απλώς εκτάσεις πάνω σε έναν χάρτη. Είναι η ταυτότητα, η ιστορία και η ψυχή του τόπου μας», κατέληξε.

Δείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης

Add EpirusPost.gr on Google