Ξεπέρασαν τα 13 δισ. ευρώ οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

market

Οι πωλήσεις των ελληνικών σούπερ μάρκετ ανήλθαν στα 13,06 δισ. ευρώ το 2024, καταγράφοντας αύξηση 4,38% ή 548.356 ευρώ σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με την 29η έκδοση του «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» από την Boussias Media. Τα στοιχεία αφορούν τους ισολογισμούς των 43 μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου, εκτός της Lidl Ελλάς.

Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και τα αυξημένα λειτουργικά και μισθολογικά κόστη, η αγορά σημείωσε οργανική ανάπτυξη και θετικά αποτελέσματα, με τις εταιρείες να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το κόστος, εξασφαλίζοντας ικανοποιητικά κέρδη.

Η κατάταξη των μεγαλύτερων αλυσίδων

Σκλαβενίτης: 4,65 δισ. ευρώ (+7,79%)

Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος: 1,94 δισ. ευρώ (-1,75%)

Μετρό: 1,62 δισ. ευρώ (+2,00%)

Δ. Μασούτης: 1,14 δισ. ευρώ (+5,94%)

ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: +10,78%

Πέντε: 514,29 εκατ. ευρώ (-3,99%)

Market In: 418,61 εκατ. ευρώ

Bazaar: 248,39 εκατ. ευρώ

Χαλκιαδάκης: 239,8 εκατ. ευρώ

Οι δέκα μεγαλύτερες εταιρείες συγκεντρώνουν το 91,81% των συνολικών πωλήσεων, φτάνοντας τα 11,99 δισ. ευρώ.

Κερδοφορία και λειτουργικά κόστη

Το μικτό αποτέλεσμα εκμετάλλευσης αυξήθηκε κατά 5,39%, φτάνοντας τα 3,15 δισ. ευρώ, ενώ ο δείκτης EBIT μειώθηκε από 3,70% σε 3,21%, λόγω υψηλότερων λειτουργικών δαπανών (+6,84%) έναντι του κόστους πωληθέντων (+4,07%). Τα καθαρά κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 6,66%, φτάνοντας τα 215,2 εκατ. ευρώ, με καθαρό περιθώριο κέρδους 1,51%.

Το συνολικό λειτουργικό κόστος των 43 εταιρειών ανήλθε στα 3,08 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 23,61% του τζίρου τους, ενώ η πλειοψηφία των επιχειρήσεων (36 από 43) κατέγραψε αύξηση εξόδων.

Προκλήσεις και προοπτικές

Οι ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ καλούνται να διαχειριστούν το λειτουργικό κόστος, τις αποθήκες και το κόστος δανεισμού για να διατηρήσουν τη φετινή κερδοφορία. Η συγκέντρωση του κλάδου στις μεγάλες αλυσίδες και οι αυξημένες επενδύσεις υπογραμμίζουν τη συνεχιζόμενη δυναμική του τομέα.

Στο πλαίσιο αυτό, η αγορά αναμένεται να παραμείνει ανταγωνιστική, με προτεραιότητα στη βέλτιστη διαχείριση αποθεμάτων, τεχνολογία logistics και βιώσιμη ανάπτυξη, ώστε να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις του 2025 και μετά.