Ξεκινά η υποβολή «Πόθεν Έσχες»

poten

Ανοίγει από σήμερα (Δευτέρα 4 Νοεμβρίου) η πλατφόρμα υποβολής για τα Πόθεν Έσχες 2023. Οι δηλώσεις αφορούν την περιουσιακή εικόνα των υπόχρεων από το 2022. Παράλληλα, η πλατφόρμα για τις δηλώσεις του 2023, δηλαδή για την περιουσιακή εικόνα του 2023, θα ανοίξει στις 18 Νοεμβρίου.

Την ίδια ημέρα θα ανοίξει η πλατφόρμα και για ορισμένες κατηγορίες υπόχρεων, όπως για τις αρχικές Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης όσων απέκτησαν υποχρέωση δήλωσης από τις 28 Φεβρουαρίου 2023 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2024.

Σημαντικές αλλαγές

Φέτος, η πλατφόρμα περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές. Το κυριότερο είναι πως όλα τα στοιχεία της περιουσιακής κατάστασης των φορολογούμενων, δηλαδή εισοδήματα, ακίνητα, καταθέσεις, επενδυτικά προϊόντα, θα μπορούν να αντληθούν αυτόματα. Ο φορολογούμενος απλώς θα επιβεβαιώνει την ορθότητά τους.

Σύμφωνα με τους αρμόδιους, η συγκεκριμένη αλλαγή βοηθά στη μεγαλύτερη διαφάνεια, καθώς μειώνεται η δυνατότητα απόκρυψης εισοδημάτων ή περιουσιακών στοιχείων. Επίσης, περιορίζεται η ταλαιπωρία των πολιτών από τη συλλογή στοιχείων, ειδικά από τράπεζες. Οι αρμόδιες υπηρεσίες εκτιμούν ότι αυτή η νέα πρωτοβουλία θα φέρει σημαντικές βελτιώσεις στη διαδικασία υποβολής δηλώσεων, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της φορολογικής διοίκησης.

Πώς θα διεξάγεται η διαδικασία

Ένα από τα πιο σημαντικά νέα στοιχεία που θα διευκολύνουν τους υπόχρεους είναι η αυτόματη ενσωμάτωση βασικών περιουσιακών στοιχείων.

Συγκεκριμένα, θα είναι δυνατή η αυτόματη άντληση και ενσωμάτωση στοιχείων όπως οι τραπεζικές καταθέσεις, τα εισοδήματα, τα ακίνητα και άλλα περιουσιακά στοιχεία. Αυτό θα καθιστά τη διαδικασία συμπλήρωσης των δηλώσεων πιο απλή, γρήγορη και λιγότερο επιβαρυντική για τους πολίτες.

Σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση που υπογράφηκε από τους υπουργούς Γιώργο Φλωρίδη, Δημήτρη Παπαστεργίου, Χρίστο Δήμα και τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, τα προσωπικά και φορολογικά στοιχεία των υπόχρεων θα αντλούνται αυτόματα από το φορολογικό μητρώο κατά την υποβολή της δήλωσης. Αυτή η αυτόματη διαδικασία θα περιλαμβάνει στοιχεία όπως ο ΑΦΜ, τα στοιχεία ταυτότητας, η διεύθυνση, τα τηλέφωνα και το email των δηλούντων, μειώνοντας έτσι τον χρόνο και την προσπάθεια που απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Η καινοτομία δεν περιορίζεται μόνο στην απλοποίηση της διαδικασίας, καθώς άλλα στοιχεία, όπως τα εισοδήματα, οι τραπεζικοί λογαριασμοί, τα οχήματα, τα σκάφη, οι συμμετοχές σε επιχειρήσεις και τα δάνεια, θα μεταφέρονται αυτόματα μέσω της διασύνδεσης της πλατφόρμας με την ΑΑΔΕ, το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και το ΓΕΜΗ. Αυτός ο συνδυασμός πληροφοριών θα παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της περιουσιακής κατάστασης του δηλούντα, διευκολύνοντας περαιτέρω την αξιολόγηση της οικονομικής του κατάστασης.