Βαρύς και τον Σεπτέμβριο ο φόρος αίματος

TROXAIO_IKEΒαρύς ήταν και τον Σεπτέμβριο ο φόρος αίματος στην άσφαλτο. Σε επτά θανατηφόρα δυστυχήματα που έγιναν στην Ήπειρο, οκτώ άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Τον Σεπτέμβριο του 2011 είχαν σημειωθεί συνολικά δύο θανατηφόρα.

Τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Ηπείρου αποδεικνύουν για μία ακόμη φορά, ότι αρκεί μία απροσεξία για να χαθούν ζωές. Άλλωστε η βασική αιτία για την πρόκληση των ατυχημάτων έχει καταγραφεί η οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

Αναλυτικά στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Ηπείρου, σημειώθηκαν 11 τροχαία δυστυχήματα (έναντι 7 το 2011). Ειδικότερα, σημειώθηκαν:

  • 7 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έναντι 2 που είχαν συμβεί τον Σεπτέμβριο του 2011.
  • 3 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμου έναντι 5 τον Σεπτέμβριο του 2011.
  • 1 τροχαίο ατύχημα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμου έναντι 0 τον Σεπτέμβριο  του 2011.

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 14 παθόντες (έναντι 19 το 2011). Ειδικότερα καταγράφηκαν:

  • 8  νεκροί (έναντι 2 το 2011)
  • 3  σοβαρά τραυματίες (έναντι 7 το 2011)
  • 3  ελαφρά τραυματίες (έναντι 10 το 2011)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
  • Οδήγηση χωρίς προσοχή.
  • Παραβίαση προτεραιότητας.
  • Απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
  • Αντικανονικό προσπέρασμα.
  • Μη τήρηση αποστάσεων ασφαλείας.

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Ηπείρου βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων   σε όλο το οδικό της δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Σεπτέμβριο 2012, πραγματοποιήθηκαν (11.789) έλεγχοι  και  βεβαιώθηκαν μεταξύ άλλων  (1.343) παραβάσεις ως ακολούθως:

  • 54       για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη).
  • 507      για υπερβολική ταχύτητα.
  • 203      για στέρηση ασφαλιστηρίου.
  • 89        για παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων.
  • 148       για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση.
  • 58        για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση.
  • 24         για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
  • 13         για την παραβίαση προτεραιότητας.
  • 69         για οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδηγού.
  • 25          για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
  • 17         για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
  • 19         για αντικανονικό προσπέρασμα.
  • 10         για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά.   
  • 42         για παραβάσεις Κ.Τ.Ε.Ο.
  • 15         για αντικανονικούς ελιγμούς.
  • 28         για στέρηση άδειας κυκλοφορίας.
  •          για μη κίνηση στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος.
  • 13         για θορύβους.

 

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ