Το πρώτο εξάμηνο του 2023 η οριστική παραχώρηση της Εγνατίας

egnatia negefira

Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η περίοδος παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο και εκτελεστικό μέλος του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρη Πολίτη.

«Προφανώς το πιο εμβληματικό έργο (στο χαρτοφυλάκιό μας) είναι η Εγνατία Οδός και εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 πιστεύουμε ότι θα ξεκινήσει ουσιαστικά η περίοδος παραχώρησης. Είμαστε στη διαδικασία ολοκλήρωσης όλων των νομιμοποιητικών εγγράφων που πρέπει να πάνε προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο» ανέφερε στην διάρκεια εκδήλωσης που έγινε στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Υπενθυμίζεται ότι η  δεσμευτική προσφορά προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος ύψους 1.496.100.000 ευρώ ενώ, επιπλέον του ανωτέρω τιμήματος, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κ.λπ.) σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου.

Έπειτα θα ξεκινήσει, όταν αυτό οριστεί, η κατασκευαστική περίοδος που θα πραγματοποιηθούν όλες οι παρεμβάσεις που περιγράφονται στην σύμβαση. Σύμφωνα με την προκήρυξη, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS θα αναλάβει τον άξονα της Εγνατίας Οδού και τρεις κάθετους άξονες για χρονικό διάστημα 35 ετών. Από αυτό, τα περίπου 5 πρώτα χρόνια είναι η περίοδος κατασκευής και τα υπόλοιπα 30 η περίοδος συντήρησης και εκμετάλλευσης.

Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις είναι η βαριά συντήρηση του δρόμου, οι παρεμβάσεις στις σήραγγες και η κατασκευή για την αναβάθμιση του άξονα Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι. Το κόστος τους εκτιμάται σε περίπου 420 εκατ. ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, στα έργα που θα κατασκευάσει, περιλαμβάνονται όλες οι εργασίες που απαιτούνται για την αναβάθμιση κάθετων αξόνων, όπως η αναβάθμιση σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμου των τμημάτων Χαλάστρα – Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι και Χριστός – Κ. Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, συνολικού μήκους 54 χιλιομέτρων.

Σημειώνεται ότι στην σύμβαση δεν προβλέπεται κανένα νέο έργο για την Ήπειρο, την μοναδική περιοχή που δεν κατασκευάστηκε κάθετος άξονας από τα σύνορα στην Εγνατία Οδό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ