Το Novoville ως εργαλείο πίεσης στην εκάστοτε Δημοτική Αρχή

novovile

Γράφει: Μάριος Βαβάτσικος

Πόσες φορές έχουμε ακούσει ότι χρειάστηκε να απευθυνθεί κανείς σε κάποιον «γνωστό» του, έτσι ώστε να γίνει πράξη ακόμα και το πιο αυτονόητο στη γειτονιά του; Πόσες φορές έχουμε δει στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης προβλήματα που έχουν αναρτήσει αγανακτισμένοι πολίτες και τα οποία αφορούν στην καθημερινότητα της πόλης;

Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν μπορεί μία Δημοτική Αρχή να έχει μάτια και αυτιά παντού! Η απάντηση είναι, δυστυχώς όχι. Μακάρι κάτι τέτοιο να ήταν εφικτό και πράγματι οφείλει η Δημοτική Αρχή να ανταποκρίνεται άμεσα ή και να προλαμβάνει προβλήματα, ωστόσο η πραγματικότητα την υπερβαίνει αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές. Τι μπορεί, λοιπόν, να γίνει, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στο ρόλο της;

Στην εποχή που ζούμε και έχοντας την τεχνολογία σύμμαχό μας, υπάρχουν εργαλεία με τα οποία μπορεί ο πολίτης να γίνει «συμμέτοχος» σε μία προσπάθεια να λυθούν τα περισσότερα “μικρο-προβλήματα” της γειτονιάς. Ένα τέτοιο εργαλείο είναι το novoville, μια εφαρμογή στην οποία μπορεί ο κάθε πολίτης να αναρτήσει φωτογραφία του προβλήματος που έχει εντοπίσει, να δώσει  στίγμα της τοποθεσίας και στη συνέχεια να παρακολουθήσει και την πορεία επίλυσής του. Με τον τρόπο αυτό η Δημοτική Αρχή ενημερώνεται άμεσα για κάθε θέμα που ανακύπτει, και μάλιστα δημόσια, ώστε να είναι υπόλογη για την ανταπόκριση και διαθεσιμότητά της! Ήταν ρίσκο για την Δ.Α. όταν το παρουσίασε. Θα μπορούσε να ανταπεξέλθει; Φαίνεται ότι μέχρι στιγμής τα καταφέρνει. Έτσι, εκεί που δεν έχει σταθεί εφικτό για το Δήμο να εντοπίσει ένα πρόβλημα σε κάποια γειτονιά, μπορεί ο πολίτης να το καταδείξει και να συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση της ίδιας της καθημερινότητάς του. Μήπως επιφορτίζουμε τον πολίτη με καθήκοντα που δεν του αναλογούν; Καταρχήν,  η συμμετοχή του δε συνιστά υποχρέωση, αλλά εθελοντισμό. Και από την άλλη,  η αλήθεια είναι ότι ως τώρα, πολλές φορές η μισή δουλειά (φωτογράφιση π.χ. σκουπιδιών ή ζημιών και ανάρτηση σε ΜΚΔ) γινόταν, αλλά με άλλα κίνητρα ή με σκοπό επικριτικό.  Ας γίνει συνείδηση ότι το να κάνεις post στο Facebook τον πεταμένο καναπέ που δε μαζεύτηκε ακόμα, με ένα καυστικό σχόλιο κριτικής στη Δ.Α. δε λύνει καλύτερα το πρόβλημα από το να βοηθήσεις ο ίδιος στην αποκομιδή του, απλά αναφέροντάς το μέσα από το Novoville. Εκτός αν θεωρούμε και σήμερα ότι η συνύπαρξη και συνεργασία των πολιτών με την εξουσία δεν έχει αποτέλεσμα, ή ότι η επίλυση προβλημάτων δε μας αφορά.

Αλλά και αντιπολιτευτική διάθεση να έχει κανείς, που και αυτό θεμιτό είναι, πάλι η χρήση της εφαρμογής αποδεικνύεται χρήσιμη ως μέσο πίεσης και κριτικής στην εκάστοτε εξουσία.  Φανταστείτε στην αρχική σελίδα της εφαρμογής ή στα στατιστικά της να υπήρχαν συσσωρευμένα άλυτα προβλήματα που θα εκκρεμούσαν και θα εξέθεταν τη Δ.Α. Τότε, θα δινόταν εύκολα η αφορμή σε οποιονδήποτε να κατακρίνει τη Δ.Α. για την αποδοτικότητά της.

Μπορεί, λοιπόν, η τεχνολογία να σπάσει πελατειακούς δεσμούς; Εν έτει 2022 είναι προτιμότερο να παίρνουμε τηλέφωνο τον «γνωστό» για να καλυφθεί μία λακκούβα ή να μπει μία λάμπα στην γειτονιά μας ή μήπως είναι προς το συμφέρον όλων μας να χρησιμοποιήσουμε μια εφαρμογή που έχει θέσει ο Δήμος στη διάθεσή μας; Ναι, προσωπικά πιστεύω ότι μπορεί η τεχνολογία να συμβάλει να εγκαταλειφθούν  πελατειακές πρακτικές του παρελθόντος και αξίζει να εξαντλήσουμε στο έπακρο την ευκαιρία που μας δίνεται ώστε να επιτύχουμε καλύτερους όρους διαχείρισης της εξουσίας και εν τέλει καλύτερους όρους διαβίωσης στην πόλη μας.

Σημείωση:

Το Novoville είναι το ηλεκτρονικό διαδικτυακό σύστημα επικοινωνίας, καταγραφής και παρακολούθησης αιτημάτων πολιτών και διάδρασης Δήμου – Δημότη. Το σύστημα επιτρέπει την γρήγορη και εύκολη καταχώρηση ζητημάτων καθημερινότητας που αφορούν το Δήμο, με στόχο την ταχύτερη δυνατή αντιμετώπισή τους από τις σχετικές υπηρεσίες. Παράλληλα, παρέχει αυτόματες ενημερώσεις για την εξέλιξη του ζητήματος που αναφέρθηκε, μέχρι και την οριστική του διευθέτηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ