Το ένα λάθος φέρνει το άλλο… Τρίιχνος και ο άξονας Εγνατία- Μαυρομάτι!

xartis mple diadromos

Στα… πρότυπα του δρόμου Ιόνιας Κακαβιάς μελετάται και ο οδικός άξονας Ηγουμενίτσας- Μαυροματίου σύμφωνα με τις πολιτικές εντολές που δόθηκαν στους μελετητές. Έτσι η Ήπειρος θα είναι η μοναδική που –όταν και εφόσον τα έργα υλοποιηθούν- θα διαθέτει δύο οδικούς άξονες από τα σύνορα στην Εγνατία, με χαρακτηριστικά βελτιωμένων εθνικών οδών.

Κι όλα αυτά όταν ο αυτοκινητόδρομος Αδριατικής-Ιονίου που εκτείνεται από την Β. Ιταλία έως και την Καλαμάτα κατά μήκος των ακτών, είναι ένα τεράστιας σημασίας έργο για την ανάπτυξη και την ανάδειξη των Δυτικών Βαλκανίων με το μήκος του να φτάνει περίπου στα 1.500 χιλιόμετρα και κερδίζει έδαφος σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ως τμήμα του συγκεκριμένου οδικού άξονα θα λειτουργήσει η οδική σύνδεση από τα σύνορα της Αλβανίας μέχρι την Εγνατία, με την διαφορά ότι θα απέχει πολύ από τα χαρακτηριστικά του «μπλε διαδρόμου» αλλά και των άλλων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας.

Η μελέτη για τον δρόμο από το λιμάνι Ηγουμενίτσας μέχρι το Μαυρομάτι που περιλαμβάνει και την παράκαμψη της Ηγουμενίτσας έχει ανατεθεί από την Εγνατία ΑΕ και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023.

Νωρίτερα θα έχει ολοκληρωθεί και θα μπορεί να αξιοποιηθεί το τμήμα για την παράκαμψη της Ηγουμενίτσας, το μοναδικό που έχει κοστολογηθεί μέχρι στιγμής και προϋπολογίζεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ.

Ο σχεδιασμός των μελετητών παρουσιάστηκε σε σύσκεψη που έγινε στην Ηγουμενίτσα και στην οποία παραβρέθηκαν τόσο ο Δήμαρχος της πόλης Γιάννης Λώλος όσο και ο Αντιπεριφερειάρχης Θωμάς Πιτούλης.

Η αποκάλυψη ότι ο δρόμος μελετάται με χαρακτηριστικά τρίιχνου, όπως δηλαδή και το τμήμα της Ιόνιας από τα Γιάννινα μέχρι την Κακαβιά, μάλλον αιφνιδίασε τις αρχές της περιοχής.

Σε κάθε περίπτωση δύο «κουτσουρεμένοι» δρόμοι στην Ήπειρο και μάλιστα στη σύνδεση με τα σύνορα, αποτελούν μείζον πολιτικό θέμα καθώς δεν αφορούν στο σήμερα αλλά αφορούν στην προοπτική της περιοχής.

Κι όλα αυτά όταν τετράιχνοι δρόμοι κατασκευάζονται από τη Μακεδονία μέχρι την Πελοπόννησο και την Κρήτη.

Η σύνδεση της Ηπείρου με την Αλβανία και τον «μπλε διάδρομο» αποτελεί εξαιρετικά σοβαρό θέμα. Θέμα που οφείλουν να δουν σε όλη του την διάσταση, Περιφέρεια, Δήμοι, φορείς και κυρίως το σύνολο των βουλευτών της περιοχής.

Ένας κακός σχεδιασμός σήμερα θα αφήσει το αποτύπωμά του στο μέλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ