Θα βρεθούν επτά εκατομμύρια για το αεροδρόμιο; Κρίσιμες αποφάσεις μέχρι το τέλος Απριλίου

aerodromio maketapazl

aerodromio maketapazl

Μήνας καθοριστικών αποφάσεων για την τύχη των έργων στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι αυτός που διανύουμε.. Μέχρι το τέλος Απριλίου το τοπίο θα ξεκαθαρίσει πλήρως και οι προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου και θα αποσαφηνιστεί αν το έργο θα συνεχιστεί ή αν θα κλείσει οριστικά.

Από την περίφημη εργολαβία που ξεκίνησε το 2006 υπολείπεται το σημαντικότερο τμήμα της. Πρόκειται για το νέο και σύγχρονο κτίριο, που θα έπαιρνε τη θέση του σημερινού και θα μπορούσε να εξυπηρετήσει άνετα και με ασφάλεια το επιβατικό κοινό, όχι βέβαια για τη μία και μοναδική πτήση της Αθήνας, αλλά και για όσες θα μπορούσαν να περιλάβουν το αεροδρόμιο στο πρόγραμμά τους.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό και την σύμβαση που είχε υπογραφεί το έργο προέβλεπε την κατεδάφιση του υπάρχοντος κτιρίου και την κατασκευή νέου συνολικής επιφάνειας 10.400 τμ περίπου, εκ. των οποίων υπόγειο 5.000 τμ,

Το 2013 και μετά το «κούρεμα» που έγινε στα έργα του αεροδρομίου, σε μία εμφανή προσπάθεια να περικοπεί ο προϋπολογισμός, αντί της κατασκευής κτιρίου αεροσταθμού εμβαδού 10.400 τετραγωνικών, αποφασίστηκε η μη κατεδάφιση του υπάρχοντος κτιρίου αεροσταθμού (1.500 τμ) αλλά η ορθολογική αξιοποίησή του με παράλληλη αναβάθμιση- ανακαίνισή του και η προσθήκη νέου κτιρίου 2.000 τετρραγωνικών περίπου με υπόγειο για τις μηχανολογικές εγκαταστάσεις, δηλαδή νέος αεροσταθμός συνολικής επιφάνειας 3.500 τετραγωνικών.

Μέχρι σήμερα λοιπόν, το κυρίως «πακέτο» δεν το αγγίχθηκε και στην διάρκεια του μήνα θα ξεκαθαρίσει αν τελικά το έργο θα υλοποιηθεί ή όχι.

Και αυτό για δύο λόγους:

– Στο τέλος Απριλίου λήγει η παράταση που είχε δοθεί από το Υπουργείο Υποδομών στην ανάδοχο για ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο. Η παράταση είχε δοθεί πέρυσι τον Φεβρουάριο και ήταν από τότε βέβαιο ότι τα έργα δεν πρόκειται να τελειώσουν με την περιορισμένη ροή χρηματοδότησης που υπήρχε.

Μέχρι σήμερα η ανάδοχος δεν έχει καταθέσει αίτημα για παράταση των έργων. Αν δεν το πράξει μέσα στο επόμενο διάστημα τότε αυτόματα η εργολαβία μπορεί να λυθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, οικονομικές εκκρεμότητες από το αντικείμενο που έχει εκτελεστεί δεν υφίστανται.

– Το σημαντικότερο είναι ότι για να ανοίξει ένα έργο στο κτίριο πρέπει να είναι απολύτως διασφαλισμένο ότι υπάρχουν τα χρήματα. Κι αυτό γιατί στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχουν το παραμικρό περιθώριο καθυστερήσεων ή διακοπής εργασιών αφού κάτι τέτοιο μπορεί να θέσει εκτός λειτουργίας ολόκληρο το αεροδρόμιο.

Για τα κτιριακά έργα το κονδύλιο που απαιτείται είναι περίπου επτά εκατομμύρια ευρώ… Και το καυτό ερώτημα… Μπορεί το πενιχρό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, στο οποίο είναι ενταγμένο το έργο, να διαθέσει τα χρήματα αυτά;

Μέχρι στιγμής φαίνεται ότι τα λεφτά δεν υπάρχουν… Και καμία από τις αρμόδιες υπηρεσίες δεν είναι διατεθειμένη να πάρει ένα μεγάλο ρίσκο.. Να ξεκινήσει το έργο, πιστεύοντας ότι τα λεφτά θα βρεθούν και να διακινδυνεύσει την λειτουργία του ίδιου του αεροδρομίου…

Θολό το τοπίο λοιπόν, αλλά σίγουρα όχι για πολύ.
{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ