Η εκδήλωση της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» με θέμα « Η Ήπειρος θέλει τρένο και όχι εξορύξεις» ήταν μοναδική όχι μόνο ως προς τη θεματολογία της αλλά μεγάλη και με διευρυμένη συμμετοχή πολιτικών απόψεων αλλά και ως προς το εύρος των εισηγήσεων και τοποθετήσεων.
Αυτό αναφέρει σε δήλωσή του ο υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Τριαντάφυλλος Αλμπάνης, ο οποίος συμμετείχε στις εργασίες.
Οι εισηγήσεις του επικεφαλής της Παράταξης κ. Γιώργου Ζάψα και των εισηγητών κκ. Χρήστου Παπαβρανούση, Γιάννη, Παπαδημητρίου και Βασίλη Παπούλια έθεσαν καίρια ερωτήματα αλλά και πρότειναν πολιτικές και εφικτές λύσεις.
Από τις εισηγήσεις και τη συζήτηση επιβεβαιώθηκε ότι η σιδηροδρομική σύνδεση είναι πάγιο και διαχρονικό αίτημα της Ηπείρου από το 1916. Ο σιδηρόδρομος, σήμερα, πανευρωπαϊκά είναι το πιο ασφαλές μέσο μεταφορών, το οικονομικότερο, το πιο φιλικό προς το περιβάλλον, το πιο σύντομο και άνετο. Αποτελεί στοιχείο ανάπτυξης και ολοκληρωτικής άρσης της απομόνωσης της Ηπείρου με την αναβάθμιση και του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Η Σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας Ηγουμενίτσας, δια των Ιωαννίνων, είναι πρόταση πλήρως τεκμηριωμένη, λογική και εφικτή. Οι οικονομίστικοι λόγοι απόρριψής της ομόφωνης απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου της Ηπείρου αποτελούν εμπαιγμό για τους Ηπειρώτες.
Όσον αφορά το πολύ σοβαρό θέμα των εξορύξεων το θέμα εισηγήθηκαν οι κκ. Βάσω Αμπελογιάννη, Θεοδότα Νάντσου, Ιωσήφ Σινιγάλιας και εκπρόσωποι της Αδελφότητας Κουρέντων Αθηνών. Από τις εισηγήσεις και τη συζήτηση προκύπτει ότι οι καταχρηστικοί όροι των συμβάσεων που έχουν εγκριθεί, παραχωρούν δημόσιες εκτάσεις ως «οικόπεδα» και το δικαίωμα οι εμπλεκόμενες εταιρείες να προχωρούν μονομερώς σε εξορύξεις, ως έχουσες το αποκλειστικό δικαίωμα ενώ το δημόσιο απλώς να παρακολουθεί τις δραστηριότητες τους ως παρατηρητής. Μια οργανωμένη κοινωνία οφείλει να φροντίζει να ενημερώνεται , να εκτιμά και να αποφασίζει μόνο αυτή.