Στράτος Ιωάννου: Απολογισμός για τον τουρισμό

stratos-ioannouΗ χάραξη μιας νέας στρατηγικής για την τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου ήταν ο βασικός στόχος του αντιπεριφερειάρχη Στράτου Ιωάννου. Τις πρωτοβουλίες που αναλήφθηκαν και την αναλυτική εικόνα παρουσίασε κατά την συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου όπου είχε ως θέμα τον απολογισμό του 2011.

Ο απολογισμός πεπραγμένων του αρμόδιου για θέματα τουρισμού αντιπεριφερειάρχη  κου Στράτου Ιωάννου για το έτους 2011 έχει ως εξής:

  1. 1.    Σύνταξη σχεδίου βραχυπρόθεσμων δράσεων και υλοποίηση μέρους αυτών

Το 1ο βήμα για τη μετάβαση από τις αποσπασματικές, τοπικού χαρακτήρα τακτικές στη χάραξη μιας Στρατηγικής για την τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου.

  • άμεση απάντηση για να προλάβουμε την σαιζόν
  • δυνατή προβολή στα ΜΜΕ Βόρειας Ελλάδας

 

  1. 2.    Σύνταξη Επιχειρησιακού – Στρατηγικού Σχεδίου για την τουριστική Ανάπτυξη της Ηπείρου

Η πρώτη προσπάθεια για επαγγελματική, τεχνοκρατική αντιμετώπιση της τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου, που μόνο αυτή μπορεί να φέρει αποτελέσματα τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα. Το συγκεκριμένο σχέδιο διαμορφώθηκε με τη μέγιστη κοινωνική συμμετοχή στη βάση ανάπτυξης κοινωνικού διαλόγου με τους πολίτες, με όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό φορείς και με ενεργή συμμετοχή των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της Περιφέρειας (Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ).

  1. 3.    Πραγματοποίηση 8 συναντήσεων στις έδρες των Περιφερειακών Ενοτήτων

Για την εκπόνηση του Επιχειρησιακού-Στρατηγικού Σχεδίου για την τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου Πραγματοποιήθηκαν 8 συναντήσεις στις έδρες των Περιφερειακών Ενοτήτων, εκ των οποίων 4 για κατάθεση απόψεων και 4 για διαβούλευση του Σχεδίου.

 

 

  1. 4.    Ενεργή εμπλοκή στη δημιουργία διαφημιστικού – προωθητικού υλικού της Περιφέρειας

          i.    Με πολύ χαμηλό κόστος δημιουργήθηκε διαφημιστικό υλικό της Περιφέρειας. Ειδικότερα:

  • 2 τηλεοπτικά σπότ (1 με έμφαση στους καλοκαιρινούς προορισμούς και 1 με έμφαση στους θερινούς προορισμούς)
    • 1 ντοκιμαντέρ

        ii.    Με χαμηλό κόστος εξασφαλίστηκε στοχευμένη προβολή στη Β. Ελλάδα αλλά και πανελλαδική κάλυψη. (West Channel, TRT Μαγνησίας, ERT 3, Μακεδονία TV)

       iii.    Πραγματοποιήθηκαν καταχωρήσεις σε περιοδικά και εφημερίδες (Athens Voice, Travel Magazine)

       iv.    Δημιουργήθηκε ενιαίο έντυπο με τα επισκέψιμα σημεία της Περιφέρειας

 

  1. 5.    Συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας για προώθηση προβολή της Περιφέρειας στα πλοία της γραμμής Ελλάδας – Ιταλίας και στα κρουαζιερόπλοια

Πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με το Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας και συζητήθηκαν τρόποι για την προβολή της Περιφέρειας στα πλοία της γραμμής Ελλάδας Ιταλίας και στα κρουαζιερόπλοια, καθώς και για τη δυνατότητα άφιξης περισσότερων κρουαζιερόπλοιων στην Ήπειρο.

Σημείωση: Για ενημέρωσή σας 11 κρουαζιερόπλοια θα επισκεφτούν το καλοκαίρι του 2012 την Πρέβεζα και από το 2013 ένα κρουαζερόπλοιο θα επισκέπτεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας σε εβδομαδιαία βάση, με 1000 επιβάτες και 700 άτομα πλήρωμα.

  1. 6.    Ενέργειες για σύσταση 4 τοπικών επιτροπών τουριστικής και πολιτιστικής ανάπτυξης των 4 ΠΕ και 1 Περιφερειακής Επιτροπής

Σύνταξη κανονισμού λειτουργίας για τη δημιουργία 4 τοπικών επιτροπών τουριστικής και πολιτιστικής ανάπτυξης (1 σε κάθε ΠΕ) και 1 Περιφερειακής Επιτροπής.

 

 

  1. 7.    Ίδρυση Oργανισμού/Φορέα Προώθησης Τουρισμού και Τοπικών  Προϊόντων Ηπείρου και Διαχείρισης Προορισμού

Ολοκληρώνεται το καταστατικό.

 

 

  1. 8.    Στοχευμένη συμμετοχή σε εκθέσεις

Το 2011 πραγματοποιήθηκε συμμετοχή της Περιφέρειας σε τουριστικές εκθέσεις κατόπιν αυστηρής επιλογής και στη συνέχεια αξιολόγησης των αποτελεσμάτων και άριστης αξιοποίησης τους. Ειδικότερα:

 i.    Συμμετοχή σε Τουριστική Εκδήλωση του ΕΟΤ στο Westfield  Λονδίνου

  1. Συμμετοχή στην 1η Διεθνή έκθεση επενδύσεων ακινήτων στο Τελ Αβίβ – Άνοιγμα αγοράς Ισραήλ
  2. Συμμετοχή στη διεθνή τουριστική έκθεση «ΤΑΞΙΔΙ 2011» στην Κύπρο
  3. Συμμετοχή στην 27η Εμποροβιοτεχνική Έκθεση Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη
  4. Συμμετοχή στη Διεθνή τουριστική έκθεση Philoxenia στη Θεσσαλονίκη

 

 

  1. 9.    Προβολή της Ηπείρου σε Ξένα Τηλεοπτικά Κανάλια

Ως αποτέλεσμα ενεργειών δημοσίων σχέσεων που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της εκδήλωσης στο Westfield στο Λονδίνο ήταν δυο διεθνή τηλεοπτικά κανάλια (Τravel Channel & Βρετανικό ITV) να έρθουν στην Ήπειρο να αποτυπώσουν εικόνες της και να τις μεταδώσουν σε όλο τον κόσμο.

 

 

10. Φιλοξενίες

Φιλοξενία και ξενάγηση 35μελούς αποστολής Ισραηλινών δημοσιογράφων, παραγωγών τηλεοπτικών προγραμμάτων και τουριστικών πρακτόρων

11. Ενέργειες δημοσίων σχέσεων (μηδενικού κόστους)

  1. Προβολή της περιοχής μέσω τηλεοπτικών σταθμών, είτε υπό την μορφή ζωντανής κλήρωσης ή τηλεφωνικού διαγωνισμού σε συνεργασία με τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
  2. Δημιουργική χρήση του Διαδικτύου για προώθηση του τουριστικού προϊόντος χωρίς κόστος.
  • Αποστολή e-mails με φωτογραφίες, προβολές παρουσίασης power point, με θέματα τη φύση, τις αρχαιότητες, τις δραστηριότητες κλπ.
  • Δημιουργία μικρών βίντεο και προβολής τους μέσω youtube, μέσα από κανάλι που διαχειρίζεται η Π.Ε. Πρέβεζας.
  • Δημιουργία σελίδας κοινωνικής δικτύωσης facebook.

 

12.  Επικοινωνίες και διαπραγματεύσεις με εταιρείες χαμηλού κόστους

 

13. Συνάντηση με τον υφυπουργό Τουρισμού κο Νικητιάδη για θέματα τουρισμού της Περιφέρειας

 

14. Συνάντηση με τον υφυπουργό Τουρισμού κο Αλιβιζάτο για θέματα τουρισμού της Περιφέρειας

 

15. Κατάρτιση πρότασης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση»

Αφορά πρόταση για δημιουργία μιας  διαδικτυακής πύλης διαχείρισης και προβολής του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Ηπείρου, η οποία θα αντιμετωπίζει το τουριστικό προϊόν της Ηπείρου με ενιαίο και ολοκληρωμένο τρόπο, χρησιμοποιώντας γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών.

 

16. Συναντήσεις με τον αερολιμενάρχη αεροδρομίου Ακτίου για διαφήμιση της Περιφέρειας με γιγαντοαφίσες, καθώς και για πτήσεις charter και ιδιωτικά αεροπλάνα

 

17.  Συναντήσεις με Λευκάδιους Ξενοδόχους για κοινές δράσεις για τον τουρισμό

 

18. Συμμετοχή στη συνεδρίαση Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης, Αίθουσα Τύπου του ΥΠΕΚΑ

 

19. Εισηγήσεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο

 

20. Συνεντεύξεις σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς

 

21. Συναντήσεις με τη Διαχειριστική Αρχή

 

22. Κατάθεση ολοκληρωμένης πρότασης για τη συμμετοχή της Περιφέρειας σε εκθέσεις το έτος 2012.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ