Αδύνατη είναι οποιαδήποτε ενέργεια προκειμένου να προωθηθεί το αίτημα της κατασκευής του κόμβου στην περιοχή του Δρίσκου. Κι αυτό καθώς η Εγνατία βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, μεταξύ δηλαδή κράτους και ιδιώτη.
Οποιαδήποτε συζήτηση και διαπραγμάτευση θα πρέπει να γίνει με τον παραχωρησιούχο, δηλαδή την ΤΕΡΝΑ, μετά την μεταβίβαση του οδικού άξονες.
Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από την συζήτηση που έγινε στο Περιφερειακό Συμβούλιο μετά από σχετική ερώτηση που είχε καταθέσει ο επικεφαλής της παράταξης «Ήπειρος Όλον» Στέφανος Ζούμπας.
Οι πρώτες προσπάθειες για την κατασκευή του κόμβου ξεκίνησαν το 2009, όταν ζητήθηκε η κατασκευή του στην περιοχή Δροσοχωρίου. Τη μελέτη είχε αναλάβει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. η οποία όμως δεν προχώρησε παραπέρα, καθώς όπως είχε αναφερθεί δεν καλύπτονταν οι απαιτήσεις ασφάλειας.
Από το 2010 άνοιξε η συζήτηση για την κατασκευή του κόμβου στον Δρίσκο. Η Εγνατία παρόλα αυτά ήταν αρνητική επικαλούμενη και τότε τεχνικά προβλήματα.
Το 2016 η Εγνατία επαναλαμβάνει ότι η κατασκευή του κόμβου δεν κρίνεται σκόπιμη.
Το 2018 ο τότε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Απ. Αντωνακούδης, σε απάντηση ερώτησης που είχε καταθέσει ο τότε βουλευτής κ. Κ. Τασούλας επαναλαμβάνει ότι δεν είχε κριθεί σκόπιμη η κατασκευή κόμβου στην περιοχή του Δρίσκου και επιπλέον, πως δεν μπορούσε να γίνει καμία μεταβολή στα στοιχεία οδού, όπως αυτά είχαν ληφθεί υπόψη στο σχεδιασμό της παραχώρησής της στο ΤΑΙΠΕΔ.
Μετά από σύσκεψη που είχε γίνει στην Περιφέρεια Ηπείρου, στις 20 Δεκεμβρίου του 2018 στάλθηκε νέα επιστολή στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. με την οποία προτάθηκε να προετοιμάσει η Περιφέρεια με δικούς της πόρους προμελέτη και στη συνέχεια οριστική μελέτη ώστε να υπάρξει ετοιμότητα για την υλοποίηση του έργου.
Έτσι ανατέθηκε στην εταιρία ΑΝΑΧ NW η εκπόνηση προκαταρκτικής /διερευνητικής προμελέτης για τη δυνατότητα κατασκευής πλήρη κόμβου μετά τη σήραγγα Δρίσκου, από την οποία προέκυπτε ότι μπορεί να γίνει η αναβάθμιση του ημικόμβου (έξοδος από Ιωάννινα) σε πλήρη κόμβο.
Στη συνέχεια βελτιώθηκε ο δρόμος Μπαλντούμας ενώ το 2022 όταν επανήλθε το αίτημα για τον κόμβο πάλι δεν έγινε τίποτα.
Ως προς το σκέλος της προμελέτης,- με οριστική τοποθέτηση επί του εδάφους- η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Ηπείρου έστειλε στις 10 Απριλίου 2024 στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. την οριζοντιογραφία του προτεινόμενου ημικόμβου στη θέση «Δρίσκος». Ακολούθησε ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των υπηρεσιών και με νέο έγγραφό της στις 17 Ιουνίου 2024, μέσω της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων ζήτησε εκ νέου την έγκριση της προμελέτης.
Στις 4 Ιουλίου 2024 η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. απαντά ότι ο αυτοκινητόδρομος τελεί υπό παραχώρηση και ως εκ τούτου η δημιουργία οποιουδήποτε νέου κόμβου, αποτελεί αρμοδιότητα του ΤΑΪΠΕΔ και χρήζει της σύμφωνης γνώμης αυτού.
Στις 19 Ιουλίου 2024 στάλθηκε από την υπηρεσία και στο ΤΑΪΠΕΔ η οριζοντιογραφία, για την οποία θα πρέπει να ενημερωθεί πλέον και ο παραχωρησιούχος.
Έτσι το αίτημα θα επανέλθει όταν ο ιδιώτης παραχωρησιούχος αναλάβει την λειτουργία της Εγνατίας Οδού.