Αν και ανακοινώθηκαν μειώσεις τιμών σε 2.000 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ, η πραγματικότητα παραμένει δυσοίωνη για τους καταναλωτές. Υπάρχουν ακόμα ασάφειες και παράμετροι που δεν έχουν αποσαφηνιστεί από το υπουργείο, δημιουργώντας ανασφάλεια για το πόσο θα επηρεαστεί η καθημερινή κατανάλωση.
Από τους 2.180 κωδικούς που δόθηκαν στη δημοσιότητα, οι 1.356 είναι ιδιωτικής ετικέτας και οι 824 επώνυμοι, αλλά μόνο ως αριθμοί. Παράλληλα, συνεχίζεται η απροθυμία βιομηχανιών και εταιρειών πρώτης ανάγκης να συμμετάσχουν στην εθελοντική μείωση των τιμών.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΓΣΕΕ), κ. Απόστολος Ραυτόπουλος, σχολίασε ότι οι πρωτοβουλίες αυτές δεν μειώνουν ούτε τις τιμές ούτε τον πληθωρισμό. «Πέρασαν τρεις μήνες από τις εξαγγελίες και οι τιμές συνεχίζουν να αυξάνονται για τα περισσότερα βασικά προϊόντα», τόνισε.
Επιπλέον, πολλές από τις προσφορές δεν αφορούν είδη πρώτης ανάγκης. Στη λίστα περιλαμβάνονται 36 είδη λάμπες, 12 σκούπες και 45 κωδικοί παγωτών, ενώ νέα φρούτα, λαχανικά, ελαιόλαδο και κρέας σχεδόν απουσιάζουν. «Είναι κοροϊδία να βάζεις 45 κωδικούς παγωτών τον Οκτώβριο και να μην υπάρχουν τα βασικά προϊόντα που χρειάζονται οι οικογένειες», σημείωσε ο κ. Ραυτόπουλος.
Ένα ακόμα παράδειγμα της κατάστασης: προϊόν που κόστιζε 0,70€ τον Ιούλιο τώρα φτάνει το 1€, ενώ η υποτιθέμενη μείωση 3% θα το φέρει στα 0,97€, κάτι που στην πράξη δεν αποτελεί ουσιαστική μείωση τιμών.
Ο κ. Ραυτόπουλος τονίζει ότι για πραγματική διαφάνεια θα έπρεπε:
- Να αναγράφεται η αρχική τιμή κάθε προϊόντος
- Να φαίνεται η τελική τιμή μετά την έκπτωση
- Να ανακοινωθεί ποιες εταιρείες αρνούνται να συμμετάσχουν στην εθελοντική μείωση
Μέχρι στιγμής, οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τους κωδικούς, ούτε υπάρχει σήμανση στα ράφια, γεγονός που καθιστά δύσκολη την αξιολόγηση της πραγματικής οικονομικής ενίσχυσης για τα νοικοκυριά.