Σκάνδαλο για τους εργαζόμενους η πώληση της Εγνατίας

EGNATIA KHPOUREIO

Την 1η Απριλίου θα διεξαχθεί η τελική φάση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων απέρριψε το αίτημα της Άκτωρ για την παράταση του διαγωνισμού.

Υπενθυμίζεται ότι η Άκτωρ είχε ζητήσει, την περασμένη Παρασκευή, την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας του διαγωνισμού επειδή η καναδική εταιρεία Roadis, απέσυρε τη συμμετοχή της, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει από την πανδημία του κορωνοϊού.

Την ίδια ημέρα οι εργαζόμενοι της Εγνατίας ΑΕ προχωρούν σε 24ωρη απεργία. Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν παρουσίασαν οικονομοτεχνική μελέτη από την οποίο προκύπτει ότι το ελληνικό δημόσιο θα απολέσει μέχρι και 4,5 δις από την παραχώρηση για τα επόμενα 35 χρόνια.

Αυτό που τονίσθηκε από τον καθ. Γρηγόρη Ζαρωτιάδη που εκπόνησε την μελέτη είναι, ότι με όλα τα σενάρια που μελετήθηκαν και τα οποία λαμβάνουν υπόψη διαφορετικές χιλιομετροχρεώσεις διοδίων αλλά και  δαπάνες για τη συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου, το ελληνικό δημόσιο, με την παραχώρηση θα έχει σαν καθαρά έσοδα το 25%-33% των εσόδων ( 1/3 – 1/4) που θα είχε αν η διαχείριση της Εγνατίας Οδού παραμείνει στη δημόσια τεχνική εταιρεία Ε.Ο.Α.Ε.

Είτε τα διόδια μείνουν στα 0,03 ευρώ/χλμ που είναι σήμερα, είτε αυξηθούν στη χρέωση των 0,0633 ευρώ/χλμ., η ποσοστιαία απώλεια κερδών, όπως τονίσθηκε θα είναι μεγάλη και σε βάρος των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου.

Από πλευράς των εκπροσώπων του Συλλόγου Εργαζομένων (ΣΕΤΕΟ), ο πρόεδρος κ. Σταύρος Σάκκος, τόνισε ότι τα έσοδα από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού υπερκαλύπτουν όλες τις δαπάνες συντήρησης, στοιχειώδους και βαριάς, ενώ αφήνουν και σημαντικό υπερβάλλον κέρδος για το Δημόσιο, που μπορεί να το χρησιμοποιήσει είτε για την αποπληρωμή του χρέους, είτε για έργα ανάπτυξης.

Οι κύριοι Θανάσης Ματθαίου, Θανάσης Τσαντσάνογλου και Γιώργος Γουδέβενος, μίλησαν για ένα «διαγωνισμό – σκάνδαλο», καθώς ο αυτοκινητόδρομος όπως και οι κάθετοι είναι κατασκευασμένα έργα με δημόσια χρήματα, ενώ έχουν καταρριφθεί όλα τα επιχειρήματα παραχώρησης της Εγνατίας.

Μάλιστα ανοικτά υποστηρίχθηκε ότι το μόνο που εξυπηρετεί η παραχώρηση, είναι τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες στις οποίες εξασφαλίζει σταθερά έσοδα και υψηλά κέρδη σε μία εποχή που έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί τα μεγάλα έργα οδοποιίας στην Ελλάδα.

Επίσης, ιδιαίτερα τονίσθηκε ο τρόπος με τον οποίο την τελευταία δεκαετία «σέρνεται» ο διαγωνισμός για την Εγνατία, χωρίς δημόσια διαβούλευση και χωρίς τη δημοσιοποίηση στοιχείων που να τεκμηριώνουν το όφελος , για το Δημόσιο, από την παραχώρηση, αλλά και με στοχευμένες διαρροές για δήθεν τεράστιες απαιτούμενες δαπάνες σε έργα βαριάς συντήρησης.

Τέλος, τονίσθηκε από την κα. Μαρία Σιδηροπούλου, στέλεχος της ΕΟΑΕ, ότι στα έσοδα που θα έχει ο παραχωρησιούχος υπολογίσθηκαν από τη μελέτη, μόνο τα έσοδα από τα τέλη διοδίων, χωρίς να εκτιμηθούν άλλες πηγές εσόδων που μπορούν να υπάρξουν από την εκμετάλλευση του οδικού άξονα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ