Σήμα εκκίνησης για τα περιφερειακά αεροδρόμια.. Οδεύουν προς παραχώρηση

aerodromio ioanninon kentriki eisodos

Στην αξιοποίηση του χαρτοφυλακίου των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν παραμείνει υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, αρχής γενομένης από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, προχωρά η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), γνωστότερης ως υπερταμείο.

Ο σχεδιασμός προβλέπει την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας σε πρώτη φάση και «πακέτο» τα υπόλοιπα 22 αεροδρόμια μεταξύ των οποίων και ο αερολιμένας Ιωαννίνων.

Μάλιστα οι τελευταίες πληροφορίες από το υπερταμείο θέλουν την λήψη οριστικών αποφάσεων αμέσως μετά το πέρας του καλοκαιριού.

Οι προοπτικές αξιοποίησής των 22 αεροδρομίων έχουν επίσης αξιολογηθεί από τους συμβούλους του δημοσίου. Την διαχείρισή τους έχει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αλλά το δικαίωμα παραχώρησής τους έχει περάσει στην ΕΕΣΥΠ (από το ΤΑΙΠΕΔ) η οποία προοπτικά θα προχωρήσει και άλλους διαγωνισμούς αξιοποίησης πέραν της Καλαμάτας ώστε οι παραχωρησιούχοι να αναλάβουν την χρηματοδότηση και υλοποίηση νευραλγικών επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό όπως και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Φυσικά αυτό δεν μπορεί να γίνει σε όλα τα αεροδρόμια, εξηγούν πηγές του δημοσίου, καθώς κάποια δεν έχουν οικονομικό νόημα λόγω της χαμηλής κίνησης ενώ άλλα εξ αυτών «φιλοξενούν» καίριες υποδομές της Πολεμικής Αεροπορίας (Λήμνος, Σκύρος).

Τα 23 αεροδρόμια έχουν ήδη από το 2019 κατηγοριοποιηθεί με βάση την επιβατική τους κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον σε τρεις ομάδες ή clusters. Η πρώτη ομάδα είναι αυτή με αεροδρόμια που έχουν άνω των 100.000 επιβατών ετησίως και αυτά βρίσκονται στην Κάρπαθο, στην Χίο, στην Καλαμάτα, στην Αλεξανδρούπολη και στην Άραξο. Η δεύτερη είναι αυτή που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια με ετήσια επιβατική κίνηση μεταξύ 30.000 και 100.000 ατόμων και τα οποία είναι αυτά στην Λήμνο, τα Ιωάννινα, την Μήλο, τη Νάξο, την Πάρο, την Ικαρία και τα Κύθηρα.

Τέλος στην τρίτη κατηγορία, για την οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ανύπαρκτο απαρτίζεται από τα αεροδρόμια σε Λέρο, Σητεία, Νέα Αγχίαλο, Κάλυμνο, Σκύρο, Σύρο, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσο και Κοζάνη.

Το πιθανότερο σενάριο πάντως είναι ότι τα 22 αεροδρόμια θα δοθούν πακέτο είτε με τη μέθοδο της παραχώρησης είτε με την μέθοδο των ΣΔΙΤ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ