Προσοχή.. για να μην γίνονται οι ηλικιωμένοι εύκολα θύματα..

astin listeianix

astin listeianix

Η περίπτωση της ηλικιωμένης στο Δροσοχώρι, που έχασε όλη την περιουσία της καθώς εμπιστεύτηκε κάποιον επιτήδειο που παρίστανε τον υπάλληλο της ΔΕΗ, δεν είναι η πρώτη…

Παρά την μεγάλη προσπάθεια ενημέρωσης που γίνεται από την Αστυνομία με στοχευμένες καμπάνιες, φαίνεται ότι οι ηλικιωμένοι εξακολουθούν να αποτελούν εύκολους στόχους… Οφείλουν πλέον οι οικογένειές τους, τα παιδιά τους ακόμη κι αν ζούνε μακριά, να τους δώσουν τις απαραίτητες οδηγίες και να τους επιστήσουν την προσοχή… Να τους εξηγήσουν ότι αυτός που χτυπά την πόρτα ή καλεί στο τηλέφωνο, δεν έχει αγνές προθέσεις…

Για την περίπτωση του Δροσοχωρίου ταυτοποιήθηκε ως δράστης ένας 29χρονος ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για απάτη ενώ στη δικογραφία περιλαμβάνεται και μία 52χρονη ημεδαπή και ένας συνεργός του 29χρονου, τα στοιχεία του οποίου δεν έχουν ταυτοποιηθεί μέχρις στιγμής.

Χρήσιμες συμβουλές

Η αστυνομία για μία ακόμη φορά δίνει στην δημοσιότητα χρήσιμες συμβουλές… Ας ρίξουμε όλοι μια ματιά και κυρίως ας τις μεταφέρουμε στους ηλικιωμένους.

• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.

• Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.

• Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.

• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

• Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

• Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

• Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.

• Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.

• Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.

• Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

• Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ