Δύο ενδιαφέροντα στοιχεία για την… τύχη του οδικού άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς έρχονται να προστεθούν σε όσα είναι ήδη γνωστά και να προκαλέσουν εύλογα ερωτήματα.
Τα στοιχεία έρχονται από απαντήσεις που έδωσε ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης σε ερωτήματα που ακολούθησαν την ανάρτηση που έκανε στην σελίδα του στα κοινωνικά δίκτυα.
Σε μία από τις απαντήσεις αυτές λοιπόν αναφέρει ότι η ημερομηνία δημοπράτησης- υποβολής προσφορών για το έργο είναι η 14η Μαρτίου.
Στην δεύτερη που έγινε από το Epiruspost ο Υφυπουργός αναφέρει ότι η προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού με αντικείμενο συγχρόνως την μελέτη και την εκτέλεση του έργου έχει σταλεί για ανάρτηση μέσω ΕΣΗΔΗΣ στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η δημοπράτηση λοιπόν με το σύστημα μελέτη- κατασκευή αποδεικνύει στην πράξη την πλήρη ανωριμότητα του έργου που έχει ως αποτέλεσμα να μην ακολουθεί την συνηθισμένη διαδικασία –ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, δημοπράτηση, υπογραφή σύμβασης- και παράλληλα δείχνει ότι και τα τελευταία τέσσερα χρόνια πέρασαν χωρίς να γίνει ουσιαστικά τίποτα για την ολοκλήρωση των μελετών.
Έτσι για την σύνταξη της προκήρυξης ελήφθη υπόψιν η ολοκληρωμένη από το 2015 μελέτη για το τμήμα Ιωαννίνων- Κακαβιά που όμως αφορούσε σε τετράιχνη κατασκευή και η εγκεκριμένη από το 2009, επί υπουργίας Σουφλιά Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Και οι δύο προφανώς χρήζουν επικαιροποίησης κάτι που δεν συνέβη ούτε το διάστημα που οι μελέτες ήταν στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας αλλά ούτε και για όσο διάστημα τις χειριζόταν το Υπουργείο Υποδομών.
Κάτω από την πίεση που δημιούργησαν οι ίδιες οι υποσχέσεις της Κυβέρνησης, η οποία είχε δεσμευτεί για ένταξη και δημοπράτηση του έργου εντός του 2022, αναγκάζεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών να εκκινήσει την διαδικασία χωρίς να έχει εξασφαλίσει μέχρι στιγμής και την χρηματοδότηση του έργου.
Το μείζον ερώτημα λοιπόν είναι γιατί αυτό που γίνεται τώρα, δεν συνέβη τρία χρόνια πριν, όταν συγκαλούνταν η μία σύσκεψη μετά την άλλη για την τύχη του έργου.. Τότε που βουλευτές των Ιωαννίνων, Περιφερειάρχης και δήμαρχοι, βρέθηκαν στο γραφείο του Υπουργού Υποδομών για να συναποφασίσουν το κούρεμα του δρόμου από τετράιχνο σε τρίιχνο.. Όσο για τις αποφάσεις που είχαν ληφθεί σε ευρεία σύσκεψη, στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής με άπαντες παρόντες και εκείνες κατέληξαν στον κάλαθο…
Αφού λοιπόν το έργο οδηγείται στη δημοπράτηση με το σύστημα μελέτη- κατασκευή, γιατί δεν έγινε τότε ώστε να έχει και ως εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης το Ταμείο Ανάκαμψης..
Σίγουρα δεν θα το μάθουμε ποτέ..
Κρατούμε δύο ακόμη στοιχεία για την εξέλιξη του έργου..
Η σύμβαση με τον ανάδοχο θα υπογραφεί το 2024, σε έναν χρόνο δηλαδή και η αποπεράτωση θα γίνει σε 54 μήνες δηλαδή προς το 2029… Υπό την προυπόθεση ότι όλα τα κυλήσουν ομαλά και δεν θα υπάρξουν εμπλοκές…
Βάσω Σκουλίκα