Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο Μάριος Κάτσης σχετικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων της Θεσπρωτίας που προωθεί η κυβέρνηση.
Στη Θεσπρωτία προωθείται η συγχώνευση δεκατριών τμημάτων σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και στους τρεις Δήμους του Νομού.
Η εξέλιξη αυτή αφενός επηρεάζει μεγάλο αριθμό μαθητών, αφετέρου έρχεται να ανατρέψει την εργασιακή ομαλότητα δεκάδων εκπαιδευτικών που από τη μία θα χάσουν ώρες εργασίας, και από την άλλη θα μετακινηθούν σε άλλα σχολεία.
Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση για το θέμα:
«Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση δε σταματούν να μας εκπλήσσουν αρνητικά. Ενώ από την αρχή της πανδημίας έχουν στοχοποιήσει τη νεολαία για τη διασπορά του ιού, και ενώ έκλεισαν τα σχολεία για 2 σχεδόν χρόνια δημιουργώντας τεράστια μορφωτικά και εκπαιδευτικά κενά, αλλά και ψυχοκοινωνικές δυσκολίεςστα παιδιά, αποφάσισαν να στοιβάξουν σαν σαρδέλες τους μαθητές μέσα στις αίθουσες. Αυτόντον σχεδιασμό προωθούνμέσω συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων.
Στη Θεσπρωτία μιλάμε γιασυγχώνευση δεκατριών τμημάτων σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και στους τρεις Δήμους του Νομού. Αυτή η απόφαση βάζει σε κίνδυνο τη σχολική χρονιά που πρόσφατα ξεκίνησε, καθώς απειλεί να την τινάξειστον αέρα εάν υπάρξει έξαρση της υγειονομικής κρίσης.
Οι αίθουσες με τους υπεράριθμους μαθητές δεν αποτελούν μόνο εν δυνάμει εστίες υπερμετάδοσης του ιού, αλλά εμποδίζουν επιπλέον την εύρυθμη εκπαιδευτική διαδικασία και υπονομεύουν αντί να εξυπηρετούν τις μαθησιακές ανάγκες. Ταυτόχροναη εργασιακή ομαλότητα μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών ανατρέπεται, καθώς από τη μία θα χάσουν ώρες εργασίας, και από την άλλη θα μετακινηθούν σε διάφορα σχολεία.
Τα κενά σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας αλλά και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςστη Θεσπρωτίαείναι πολλά. Από Γυμνάσια και Λύκεια της Ηγουμενίτσας, της Παραμυθιάς, των Φιλιατών και της Πλαταριάς, έως τα Δημοτικά της Πέρδικας και της Γλυκής , αλλά και άλλων περιοχών.
Τα κενά αυτά δεν καλύπτονται με συγχωνεύσεις τμημάτων και μαθητές στοιβαγμένους στις τάξεις. Απαιτούν προσλήψεις εκπαιδευτικών και αύξηση των κονδυλίων για την Παιδεία. Η κυβέρνηση με κάθε ευκαιρία μας υπενθυμίζει ότι αυτές οι λύσεις είναι έξω από τη λογική της. Με την εμμονική εκδικητικότητά της απέναντι στη νεολαία και τους εκπαιδευτικούς, με την ψευδεπίγραφη«αξιολόγηση», και με την αντίληψη του μίζερουδημόσιου σχολείου των αποκλεισμών και των ανισοτήτων που οικοδομεί.
Με την Ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή ζητώ από το αρμόδιο Υπουργείο ναδιασφαλίσειτην ομαλή λειτουργία των σχολείων και την υγεία των μαθητών στη Θεσπρωτία, να μην ανατρέψει αρνητικά την εργασιακή πραγματικότητα των εκπαιδευτικών, και τέλος να καλύψει τα κενά στις σχολικές μονάδες με πρόσληψη εκπαιδευτικών.