Ποιες είναι οι συνήθειες που βλάπτουν τη μνήμη μας

ANTR MNHMHΣυμβαίνει σε όλους μας κάποια στιγμή. Ένα ραντεβού με το γιατρό που χάσατε, επειδή το ξεχάστε. Να μη θυμόσαστε πού παρκάρατε το αυτοκίνητό σας σε ένα μεγάλο πάρκινγκ ή ακόμη και να μην θυμηθείτε τα γενέθλια του συντρόφου σας.

Υπάρχει μια σειρά από πράγματα που ενδεχομένως να επηρεάζουν τη μνήμη σας, χωρίς καν να το συνειδητοποιείτε:

1. Δεν κοιμόσαστε αρκετά

 

Ο εγκέφαλος χρειάζεται πραγματικά τον ύπνο για να διατηρήσει τις αναμνήσεις σας, καθώς πιστεύεται πως ενώ κοιμάστε, το μέρος του εγκεφάλου σας -που είναι υπεύθυνο για την αποθήκευση των αναμνήσεων- αναπαράγει τα γεγονότα της ημέρας, επιτρέποντας σε ένα άλλο μέρος του εγκεφάλου να συνθέσει και να φιλτράρει αυτές τις στιγμές ως ανάμνηση. Θέλετε να μάθετε κάτι ακόμα πιο τρομακτικό; Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στις αρχές του έτους ανέφερε πως η στέρηση ύπνου μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε ψευδείς αναμνήσεις. Οι συμμετέχοντες που κοιμόντουσαν λιγότερο από πέντε ώρες το βράδυ, ήταν πολύ πιθανό να ισχυριστούν ότι είχαν ζήσει στιγμές που στην πραγματικότητα δεν είχαν ζήσει.

Για τους παραπάνω λόγους, αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε αρκετά τις καθημερινές, φροντίστε να αναπληρώνετε το κενό με περισσότερο ύπνο το Σαββατοκύριακο.

2. Τραβάτε πάρα πολλές φωτογραφίες

Τραβάμε selfie και τις αναβάζουμε στα κοινωνικά δίκτυα, ενώ είμαστε σίγουροι πως οι ίδιοι φτιάχνουμε τις αναμνήσεις μας… αλλά το κάνουμε στην πραγματικότητα; Πότε ήταν η τελευταία φορά που κοίταξατε με συγκέντρωση κάτι με τα μάτια σας, αντί μέσα από το φακό της κάμερας σας; Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι από το Πανεπιστήμιο Fairfield έδειχνε πως οι ερευνητές ανακάλυψαν το σύνδρομο της φωτογραφίας.

Όταν πραγματοποιείται μια περιήγηση μέσα σε ένα μουσείο, οι συμμετέχοντες που τραβούν φωτογραφίες θυμούνται λιγότερες λεπτομέρειες σε σχέση με εκείνους που απλώς κοιτούν τα αξιοθέατα χωρίς να τραβούν κάποια φωτογραφία. Οι ερευνητές λένε ότι αυτό μπορεί να μας διδάξει για το πώς ο εγκέφαλος επεξεργάζεται τις λεπτομέρειες και τις αναμνήσεις. Ώρα να… ξυπνήσετε και να μυρίσετε τα τριαντάφυλλα, αντί να τα φωτογραφίζετε!

3. Έχετε απίστευτο στρες

Μπορείτε να το αποκαλέσετε Νόμο του Μέρφι: Είναι ήδη αργά -στις 09.00 πμ- όταν μπαίνετε στο meeting για να συνειδητοποιείτε πως έχετε αφήσει ανοιχτό το θερμοσίφωνα ή το σίδερο στην πρίζα. Το σώμα σας απελευθερώνει μια ορμόνη που ονομάζεται κορτιζόλη, όταν βρίσκεστε υπό πίεση. Η συγκεκριμένη ορμόνη συνδέεται με αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία, όπως η αύξηση του σωματικού βάρους, η υψηλή αρτηριακή πίεση και η καρδιακή νόσο – στη λίστα μπορείτε να προσθέσετε την απώλεια μνήμης.

4. Καταναλώνετε υπερβολικό αλκοόλ

Δεν εννοούμε να ξυπνήσετε έπειτα από ένα βράδυ μεθυσιού και να μη θυμόσαστε κάτι -αν και ούτε αυτό είναι καλό σημάδι. Ωστόσο, μια… μέτρια κατανάλωση αλκοόλ για τις γυναίκες είναι όχι περισσότερο από ένα ποτό την ημέρα και όχι περισσότερα από δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες. Λοιπόν, τι σας συμβαίνει αν είστε… γερό ποτήρι;

Μελέτες συνδέουν το πολύ αλκοόλ με την απώλεια μνήμης. Μάλιστα, μια βρετανική μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι αναφέρει πως -στη μέση ηλικία- η συνήθεια άμετρης κατανάλωσης αλκοόλ μπορεί να επιταχύνει τη γνωστική εξασθένηση και συν τω χρόνω να επιφέρει απώλεια μνήμης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ