Ποια τρόφιμα είναι πρωταθλητές των ανατιμήσεων

souper market geniki

Η αύξηση των τιμών σε είδη πρώτης ανάγκης, όπως τα τρόφιμα πλήττει με τα εισοδήματα των νοικοκυριών, βάζοντας «φωτιά» στο καλάθι της νοικοκυράς. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, όπου ο δείκτης τιμών στην ομάδα «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» εκτινάχθηκε σε ετήσια βάση τον Απρίλιο πάνω από το μέσο πληθωρισμό στο 10,9% την ίδια περίοδο του 2021 ήταν αρνητικός κατά 1,2%.

Ακόμα και σε μηναία βάση καταγράφεται ένταση των ανατιμήσεων στη συγκεκριμένη ομάδα καθώς τον Απρίλιο σε σχέση με το Μάρτιο ο δείκτης τιμών σημείωσε αύξηση 2,5% έναντι πτώσης 0,1% την ίδια περίοδο πέρυσι.

Από τους πίνακες της ΕΛΣΤΑΤ για τη μεταβολή των τιμών προκύπτει ότι η αύξηση κατά 10,9% των τιμών στα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά προήλθε από τις ανατιμήσεις σε ευρύ φάσμα τροφίμων όπως:

-ψωμί και δημητριακά με 10%

-κρέατα με 14,1%

-ψάρια με 3,2%

-γαλακτοκομικά και αυγά με 11,7%

-έλαια και λίπη με 22%

-νωπά φρούτα με 8,6%

-λαχανικά με 13,8%

-ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά με 3,4%

-λοιπά τρόφιμα με 5,6%

-καφέ-κακάο-τσάι με 7,1%

-μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων με 3,8%.

Συνεπώς, ενέργεια και τρόφιμα συνθέτουν ένα παροδικό, εξωγενή ή εποχικό πληθωρισμό ύψους 8,8% αλλά αυτός συνδέεται με έκτακτα γεγονότα (όπως είναι ο πόλεμος, ή πχ μία προσωρινή αναταραχή ή έλλειψη, μία κακοκαιρία που πλήττει την παραγωγή κλπ) και δεν φαίνεται να έχει εγκατασταθεί μόνιμα -ακόμα τουλάχιστον- στην ελληνική αγορά. Σε αυτό το πλαίσιο, στο οικονομικό επιτελείο αναγνωρίζουν τις δυσκολίες των νοικοκυριών  λόγω των αυξήσεων (πχ 10,2% σε ψωμί, δημητριακά, φρυγανιές κλπ, 22% στα έλαια γενικά, 15% σε γάλα και αυγά) και για αυτό εξετάζονται νέα μέτρα διευκόλυνσης αγοράς τροφίμων για ευάλωτα νοικοκυριά που πλήττονται ιδιαίτερα από την κρίση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ