Ποδηλατόδρομος με διαχωριστικά στην Εθνική, μεικτή χρήση στο οδικό δίκτυο και τμήματα στην παραλία

polidalatodromos

Τμήματα δίπλα στην υφιστάμενη εθνική διαχωρισμένα με στηθαία ασφαλείας, άλλα στο οδικό δίκτυο το οποίο θα είναι μεικτό κι ορισμένα στην παραλία, όπως συμβαίνει αυτό το διάστημα στο Μονολίθι.. Κάπως έτσι θα είναι ο ποδηλατόδρομος που ονομάζεται Ιόνια Διαδρομή και έχει προκαλέσει αυτό το διάστημα ποικίλες αντιδράσεις στην Πρέβεζα.

Η συνάντηση την οποία κάλεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Πρέβεζας Στράτος Ιωάννου όπου παραβρέθηκαν και οι μελετητές του έργου, συγκέντρωσε πλήθος κόσμου και χαρακτηρίστηκε από «βροχή» ερωτήσεων και πολλές αντιδράσεις.

Δημιούργησε όμως και σοβαρούς προβληματισμούς τόσο για την σκοπιμότητα όσο κυρίως για την αποτελεσματικότητα του έργου..

Η ποδηλατική διαδρομή μήκους 55 περίπου χιλιομέτρων, ξεκινά από τον Παντοκράτορα και φτάνει ως την Αμμουδιά.

Έχει τον πενιχρό προϋπολογισμό των 4,5 εκατομμυρίων ευρώ.. Κάτι παραπάνω δηλαδή από το ποσό που διαθέτει η Περιφέρεια Ηπείρου για τον Κόμβο στην Βαλανιδοράχη και σχεδόν τα μισά από τον προϋπολογισμό για τους κόμβους στο Επισκοπικό.

Μόνο και μόνο λοιπόν από τον προϋπολογισμό του έργου, γίνεται σαφές ότι δεν μπορούσε να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί μία νέα ποδηλατική διαδρομή ευρωπαικών προδιαγραφών και να καλύψει αυτό το μήκος.

Έτσι χρησιμοποιούνται τμήματα δίπλα στην υπάρχουσα εθνική όπου τοποθετούνται στηθαία ασφαλείας, κατασκευάζονται τμήματα πάνω στις παραλίες όπως συμβαίνει στο Μονολίθι ενώ θα υπάρξουν και τμήματα μεικτά, δηλαδή θα γίνει διαγράμμιση των υφιστάμενων δρόμων, όπως αναμένεται να συμβεί στο τμήμα της παραλιακής Βράχου- Λούτσας.

Το έργο του ποδηλατόδρομου δεν έχει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων καθώς κρίθηκε από την Αποκεντρωμένη ότι τυγχάνει απαλλαγής ενώ μετά από ερωτήματα στη σύσκεψη που έγινε, αναφέρθηκε ότι στο Μονολίθι δεν υπήρχε ανάγκη ΜΠΕ καθώς ο ποδηλατόδρομος κατασκευάζεται σε προϋφιστάμενο δρόμο.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πρέβεζας έκρουσε τον κώδωνα στους διαμαρτυρόμενους ότι τυχόν προσφυγές ή ασφαλιστικά μέτρα μπορεί να οδηγήσουν στην απώλεια του έργου και των χρημάτων ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξεταστούν αλλαγές και διορθώσεις σε σημεία που πιθανόν να υπάρχουν προβλήματα.

Αρκετοί κάτοικοι πάντως που δεν διαφωνούν με τον ποδηλατόδρομο αλλά με τον τρόπο που κατασκευάζεται, δεν πείστηκαν.. Το έλλειμμα διαβούλευσης κατά το παρελθόν όπως και η αδιαφορία με την οποία το αντιμετώπισε ο Δήμος Πρέβεζας, εξελίσσονται σε αγκάθια που το πιθανότερο είναι ότι θα συνοδεύσουν το έργο και το επόμενο διάστημα..