Την πρώτη συμπληρωματική σύμβαση –χωρίς να είναι γνωστό αν θα είναι και η τελευταία- φέρει προς έγκριση η Περιφερειακή Αρχή για τον δρόμο από τα Πηγάδια ως την Γέφυρα Πλάκας. Η σύμβαση αυτή φέρει αύξηση στον προϋπολογισμό του έργου κατά 3,3 εκατομμύρια ευρώ.
Η συμπληρωματική σύμβαση, σύμφωνα με την εισήγηση των υπηρεσιών της Περιφέρειας Ηπείρου, είναι αποτέλεσμα των τροποποιήσεων στην μελέτη του έργου και των δαπανών για την κατασκευή οπλισμένων επιχωμάτων.
Το οδικό έργο περιλαμβάνει:
- Διαπλατύνσεις και βελτίωση γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού.
- Διαμόρφωση πρανών, απάλυνση επικίνδυνων τμημάτων και κατασκευή συρματοκιβωτίων.
- Κατασκευή τεχνικών έργων όπως τοίχοι αντιστήριξης, προβόλων τεχνικά και στεγάστρα για προστασία από βραχοπτώσεις.
- Οδοστρωσία, ασφαλτόστρωση, σήμανση και ασφάλιση του δρόμου.
Το συνολικό μήκος του τμήματος προς βελτίωση είναι περίπου 8,5 χιλιόμετρα, από τα Πηγάδια ως τον κόμβο διασταύρωσης με την επαρχιακή οδό σύνδεσης Άρτας – Τζουμέρκων.
Χρονοδιάγραμμα και χρηματοδότηση
Η σύμβαση υπογράφηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2023, με προθεσμία περαίωσης 28 Δεκεμβρίου 2025.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και την Περιφέρεια Ηπείρου, με εγκεκριμένο προϋπολογισμό 23,6 εκατ. € με ΦΠΑ. Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί περίπου το 25% των εργασιών, κυρίως εκσκαφές και επιχώσεις στα πρώτα 4 χιλιόμετρα του δρόμου.
Λόγοι αναθεώρησης και συμπληρωματικής σύμβασης
Η έγκριση του 2ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών αφορά αυξομειώσεις ποσοτήτων εργασιών που προέκυψαν από επιμέτρηση των μέχρι σήμερα εκτελεσμένων έργων και προμετρήσεις των υπολειπόμενων.
- Χωματουργικά έργα: αύξηση δαπάνης κατά 1,44 εκατ. € λόγω επιπλέον εκσκαφών σε γαιώδη και βραχώδη εδάφη.
- Τεχνικά έργα: μείωση δαπάνης κατά 340 χιλ. € λόγω τροποποιήσεων στην κατασκευή κιβωτοειδών οχετών και τεχνικών σε προβόλο.
Η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών αφορά επουσιώδεις τροποποιήσεις κάτω του 15%, για την υπέρβαση δαπάνης κατά 2,35 εκατομμυρίων χωρίς ΦΠΑ (ποσοστό 14,99%), κυρίως για την κατασκευή οπλισμένων επιχωμάτων στις κορυφές Κ2, Κ8 και Κ24-Κ25, καθώς και την αντικατάσταση κιβωτοειδών οχετών με σωληνωτούς, βελτιώνοντας τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και την υδραυλική λειτουργικότητα του δρόμου.
🔹 Συνοπτικά στοιχεία του έργου
| Ενότητα | Περιγραφή / Στοιχεία |
| 1. Μελέτη | |
| Εκπόνηση | – |
| Προϋπολογισμός | 23.600.000,00 € |
| Απόφαση έγκρισης | 197652/19544/14-12-2022 |
| 2. Χρηματοδότηση | |
| Πηγή χρηματοδότησης | Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – ΤΠΑ Υποδομών και Περιφέρειας Ηπείρου (Μεταφορών) – Κωδ. ΟΠΣ 519 |
| Εγκεκριμένος προϋπολογισμός | 23.600.000,00 € (με ΦΠΑ) |
| 3. Ανάθεση έργου | |
| Ημερομηνία διαγωνισμού | 26-10-2023 |
| Απόφαση έγκρισης | 35/2606/09-11-2023 – Απόφαση Οικονομικής Επιτροπής |
| Ποσοστό έκπτωσης | 13,85% |
| Υπογραφή σύμβασης | 28-12-2023 |
| Συμβατική δαπάνη | 16.396.345,38 € |
| 4. Επίβλεψη | |
| Διευθύνουσα Υπηρεσία | Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων Περιφέρειας Ηπείρου |
| Προϊστάμενη Αρχή | Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Ηπείρου |
| Κύριος του έργου | Περιφέρεια Ηπείρου |
| 5. Χρονοδιάγραμμα | |
| Συμβατική προθεσμία περαίωσης | 28-12-2025 |