Περνάει σε ιδιώτες και η Εγνατία Οδός!

gefira_araxthouΣε δύο εταιρείες σπάει η Εγνατία ΑΕ, προκειμένου με τον τρόπο αυτό να περάσει άμεσα σε ιδιώτες ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας. Η πρώτη εταιρεία θα έχει ως αντικείμενο τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του δρόμου των 670 χιλιομέτρων και η δεύτερη θα διατηρήσει το τεχνικό και κατασκευαστικό αντικείμενο.

Η προσέλκυση επενδυτών για την εκμετάλλευση της Εγνατίας οδού, ωστόσο, θεωρείται δύσκολη, δεδομένων των χρεών που βαραίνουν την εταιρεία. Από τον συνολικό δανεισμό του 1,1 δισ. ευρώ της εταιρείας έχουν εξοφληθεί μόνο 500 εκατ. ευρώ και απομένει χρέος 600 εκατ. ευρώ.

Είναι βέβαιο, με βάση τη μνημονιακή πολιτική, ότι δεν μπορεί να μείνει το χρέος στο δημόσιο και τα 600 εκατ. ευρώ προφανώς θα πρέπει να βαρύνουν τον επενδυτή.

Η εταιρεία Εγνατία Οδός ΑΕ, εκτός από τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του κύριου αυτοκινητόδρομου, επιβλέπει δύο μεγάλα έργα αυτοκινητόδρομων με παραχώρηση, τον Μαλιακός – Κλειδί και τον Ε65, έχει υπό την εποπτεία της μελέτες και έργα σε εξέλιξη ύψους 150 εκατ. ευρώ, δημοπράτησε πρόσφατα έργα ύψους 500 εκατ. ευρώ με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, εντός του 2012 προβλέπεται η δημοπράτηση έργων άλλων 500 εκατ. ευρώ που αφορούν κυρίως την ολοκλήρωση των κάθετων αξόνων της Εγνατίας οδού. Σε ορίζοντα τριετίας τής έχουν ανατεθεί έργα ύψους 2 δισ. ευρώ σε όλη την Ελλάδα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ