Ένα έργο που «σέρνεται» στα συρτάρια δεκαπέντε χρόνια επανήλθε ξανά στη συζήτηση από την Περιφέρεια Ηπείρου. Πρόκειται για την σύνδεση του βόρειου τμήματος του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων με την Εγνατία Οδό μέσω της περιοχής του Δρίσκου. Η Περιφέρεια πέρα από την απόφαση να περάσει στην μελέτη εφαρμογής με τεχνικό σύμβουλο, έχει και την πρόθεση να προχωρήσει μόνη της στην κατασκευή του έργου, δημιουργώντας ουσιαστικά ένα τετελεσμένο για σύνδεση με την Εγνατία.
Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης στην εισήγησή του κατά την συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, σημείωσε ότι η μελέτη εφαρμογής θα βασιστεί στην ήδη υπάρχουσα προμελέτη.
Το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και την κατασκευή κυκλικού κόμβου επί της Εθνικής Οδού.
Ωστόσο, παρά τις διαβεβαιώσεις για πρόοδο, η επιφυλακτικότητα δεν έλειψε από τη συνεδρίαση.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιάννης Στέφος χαρακτήρισε τη συγκυρία «πιο ώριμη από ποτέ», λόγω της κατασκευής της Ιόνιας Οδού, υπογραμμίζοντας τη σημασία της σύνδεσης για όσους κατευθύνονται προς τα σύνορα. Πρότεινε, μάλιστα, να εξεταστεί η πιθανότητα συνεισφοράς της Εγνατίας Οδού στη χρηματοδότηση της κατασκευής, όταν ολοκληρωθεί η μελέτη, ξεκαθαρίζοντας πως «δεν πρέπει να μπουν διόδια».
Η απάντηση του Περιφερειάρχη ήταν απολύτως ξεκάθαρη. «Δεν μπορούν να μπουν διόδια, γιατί δεν πρόκειται για διεθνές δίκτυο, αλλά για εθνικό. Δεν μας την είχαν εγκρίνει τότε, τώρα θα την κάνουμε μόνοι μας».
Η Τίνα Ζέκα, από την παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης, τόνισε πως το έργο ζητείται εδώ και χρόνια από όλους τους φορείς της περιοχής Περάματος. Παρ’ όλα αυτά, εμφανίστηκε επιφυλακτική, λέγοντας πως «όταν ένα έργο βγαίνει από το συρτάρι έπειτα από 15 χρόνια, έχουμε λόγους να αμφιβάλλουμε για την υλοποίησή του».
Ο Στέφανος Ζούμπας, επικεφαλής της παράταξης «Ήπειρος Όλον», θύμισε ότι το αίτημα κατατέθηκε ήδη από το 2010, υπογραμμίζοντας τη σημασία του έργου για τη βόρεια πλευρά του λεκανοπεδίου: «Είναι καιρός να βρεθεί διέξοδος για το ορφανό βόρειο τμήμα», δήλωσε χαρακτηριστικά, δηλώνοντας την στήριξη της παράταξής του.
Ο κ. Καχριμάνης, πάντως, υπεραμύνθηκε της διαχρονικής στάσης της Περιφέρειας, τονίζοντας ότι ήδη από το 2010 ολοκληρώθηκε το τμήμα από την Αμφιθέα ως το Λυκόστομο, ενώ ακολούθησε και η διάνοιξη του δρόμου από τον κόμβο Ζαγορίου στην Μπαλντούμα προς τον Δρίσκο. Όπως είπε, προηγήθηκε σχετική προμελέτη για τη σύνδεση με το βόρειο τμήμα, αλλά η «Εγνατία Οδός» δεν ανταποκρίθηκε.. «Μας παρέπεμψαν στο ΤΑΙΠΕΔ, και το ΤΑΙΠΕΔ μας απάντησε ότι ο δρόμος είναι υπό παραχώρηση» ανέφερε.
Ωστόσο, ο ίδιος εξέφρασε την αισιοδοξία του πως, όταν ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός, θα υπάρξει πίεση προς την Εγνατία να συνδεθεί το δίκτυο, ακόμα και αν δεν το επιθυμεί.
«Εγώ θεωρώ ότι όταν ετοιμάσουμε όλο τον δρόμο, θέλουν δεν θέλουν, θα μας συνδέσουν», ήταν η χαρακτηριστική του φράση.
Η ουσία, πάντως, είναι πως ένα ακόμη έργο που θα μπορούσε να αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά το λεκανοπέδιο και να ενισχύσει την εξωστρέφεια της περιοχής, παραμένει προς το παρόν στα χαρτιά – με αβέβαιη προοπτική υλοποίησης.