Περιφέρεια Ηπείρου… Καμία έκπτωση στην κατασκευή της Λεωφόρου Νιάρχου!

niarxouy l5

niarxouy l5

Αποφασισμένη να προχωρήσει στην κατασκευή της λεωφόρου Νιάρχου, χωρίς να κάνει καμία έκπτωση, είναι η Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία είναι διατεθειμένη να παράσχει κάθε ενημέρωση σε πολίτες ή φορείς, αλλά δεν έχει καμία πρόθεση να προχωρήσει σε δημόσια παρουσίαση ή δημόσιο διάλογο, καθώς κάτι τέτοιο είναι παντελώς άκαιρο.

Το θέμα της Νιάρχου κυριαρχεί στην τοπική επικαιρότητα εδώ και αρκετούς μήνες, μετά την πρόθεση του Δήμου να το κατατάξει στα έργα δεύτερης κατηγορίας, οδηγώντας το ουσιαστικά εκτός χρηματοδότησης.

Η πολιτική αντιπαράθεση Δήμου και Περιφέρειας, τουλάχιστον στο παρασκήνιο ήταν σφοδρή, ενώ στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου πήρε άλλες διαστάσεις, με κορυφαία στελέχη της Δημοτικής Αρχής να επιτίθενται με βαρύτατους χαρακτηρισμούς στον Περιφερειάρχη.

Ο Δήμος, που προτάσσει την κατασκευή της οδού Βογιάννου- Πανηπειρωτικό, ζητά την παρουσίαση της μελέτης και συνάμα δείχνει να συμμερίζεται τις αντιδράσεις των κατοίκων και επιχειρηματιών, τις οποίες μάλιστα έχει σπεύσει να αγκαλιάσει.

Η μελέτη της Λεωφόρου Νιάρχου, του δρόμου που οδηγεί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και στο Πανεπιστήμιο, έχει περάσει όλα τα στάδια διαβούλευσης, η δε Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εγκρίθηκε το 2013 από το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Αυτό είναι το βασικό επιχείρημα της Περιφέρειας, το οποίο επανέλαβε ο Περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει πλέον κανένα θέμα αλλαγών στην κατασκευή του οδικού άξονα.

«Οι διαδικασίες έληξαν το 2013 και εστάλησαν οι οριστικές μελέτες και η Μ.Π.Ε. προς όλες τις κατευθύνσεις. Τότε μπορούσε ο καθένας να πει τις αντιρρήσεις και τις απόψεις του. Όμως αυτή η περίοδος έχει λήξει εδώ και τέσσερα χρόνια. Τελικά, η μελέτη έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Υποδομών κεντρικά. Καταλαβαίνετε ότι μας φέρνουν σε δύσκολη θέση ως Περιφέρεια Ηπείρου, λαμβάνοντας υπόψη το ρόλο μας και την υπευθυνότητα που πρέπει να μας διακρίνει για κουβέντες που γίνονται σε άκαιρο χρόνο και δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Το μόνο που κάνουμε είναι να διαθέσουμε την μελέτη σε όσους ενδιαφέρονται, να έρχονται να βλέπουν ότι όσα ακούγονται είναι εκτός τόπου και χρόνου, και πιθανόν και απέναντι από τα συμφέροντα των ίδιων των επαγγελματιών».

Απαντώντας ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τη διαδικασία ενημέρωσης του Δήμου Ιωαννιτών, τόνισε «Στο Δήμο Ιωαννιτών έχει πάει η οριστική μελέτη από το 2013 και στην Πολεοδομία και στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών. Και ο τότε αντιδήμαρχος συμμετείχε στη διαδικασία μαζί με το τότε Δήμαρχο, ώστε να γίνει και ο τελευταίος κόμβος επί της λεωφόρου Δωδώνης”.

Τέλος σε άλλη ερώτηση σχετικά με τις όψιμες αντιδράσεις, σημείωσε: “Με ρωτάτε γιατί γίνονται αυτά. Γιατί γίνονται σε δύσκολες στιγμές, και το άγνωστο και το καινούριο πάντα δημιουργούν δεύτερες σκέψεις. Δυστυχώς στην Αυτοδιοίκηση μάθαμε να βάζουμε θέματα – που φαίνονται να είναι θέματα, χωρίς ουσιαστικά να είναι – κάτω από το χαλί. Αυτό το λάθος έγινε από πολλούς. Αν θέλετε και από δικούς μου ανθρώπους, οι οποίοι όταν ενημερώθηκαν κατάλαβαν ότι ήταν λάθος”.

Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε και στο ιστορικό της πρώτης μελέτης για την ανακατασκευή της Λεωφόρου Νιάρχου, το 2001, όταν από το Υπουργείο Υποδομών είχε κριθεί ως απαράδεκτη, καθώς είχαν αγνοηθεί βασικές παράμετροι στο έργο.

Παράμετροι όπως τα αποστραγγιστικά δίκτυα, τα οποία απλά έκλεινε χωρίς καμία επιπλέον πρόβλεψη, τις ελλιπείς προδιαγραφές του ποδηλατόδρομου, την απουσία παράλληλα δικτύου για την εξυπηρέτηση των παρόδιων, την απουσία ανισόπεδου κόμβου με την περιφερειακή και την απουσία έργων αποστράγγισης.

Να σημειωθεί ότι αυτά καλύπτουν το 40-50% της δαπάνης του έργου. Και οι δύο μελέτες προέβλεπαν διαχωριστικό στο κέντρο, και μάλιστα επειδή η παλιά μελέτη προέβλεπε λάθος τον ποδηλατόδρομο και στις δύο λωρίδες κατεύθυνσης έκανε ειδικούς αποκλεισμούς στους παρόδιους και για αυτό το Υπουργείο Υποδομών έδωσε τις κατευθύνσεις που είναι γραπτές και αυτές ακολουθήθηκαν.

{jathumbnail off}

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ