Ολοήμερα σχολεία σε αδιέξοδο – Κενά και περικοπές λόγω καθυστερήσεων σε προσλήψεις

sxoleio aitousa

Σε σοβαρό πρόβλημα εξελίσσεται η λειτουργία των ολοήμερων σχολείων, καθώς δεκάδες εκπαιδευτικές μονάδες παραμένουν χωρίς πλήρη στελέχωση, με αποτέλεσμα να χάνεται ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός και να περιορίζεται η φοίτηση των μαθητών.

Ο Γενικός Γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, Θανάσης Κικινής, μιλώντας στο ΕΡΤnews Radio 105.8, περιέγραψε την κατάσταση: «Όταν ακόμη δεν έχουν στελεχωθεί τα ολοήμερα σχολεία, μετατρέπονται σε… πάρκινγκ για τα παιδιά, ενώ σε πολλές περιοχές δεν λειτουργούν καν ορισμένα τμήματα, λόγω προτεραιοποίησης της πρωινής ζώνης».

Ο κ. Κικινής τόνισε ότι η αιτία των προβλημάτων είναι ο κακός προγραμματισμός του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και η έλλειψη κονδυλίων για την πρόσληψη αναπληρωτών: «Παρά τις προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών, τα κενά καλύπτονται κυρίως από αναπληρωτές. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, βάσει των στοιχείων μας, υπάρχουν πάνω από 10.000 κενά», ανέφερε.

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα, η νέα εγκύκλιος του Υπουργείου, που εκδόθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο περικοπής τμημάτων ολοήμερων σχολείων λόγω αδυναμίας κάλυψης των κενών: «Ο προγραμματισμός για τη νέα σχολική χρονιά είχε γίνει εγκαίρως, αλλά πλέον δίνεται οδηγία ότι οι διευθυντές θα πρέπει να προσαρμόσουν τη λειτουργία τους στα διαθέσιμα κενά. Αυτό είναι αδιανόητο», υπογράμμισε.

Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου, Γιάννης Παπαδομαρκάκης, σημείωσε ότι τα κενά οφείλονται σε άδειες εκπαιδευτικών, άρνηση αποδοχής πρόσληψης ή συνθήκες μειωμένου αριθμού μαθητών που οδήγησαν σε συγχωνεύσεις τμημάτων. Παράλληλα, επισήμανε ότι η άμεση κάλυψη των ελλείψεων βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του μήνα.

Το ζήτημα αναδεικνύει την ανάγκη για καλύτερο προγραμματισμό και επαρκή στελέχωση των σχολείων ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος και η ισότιμη εκπαιδευτική εμπειρία για όλους τους μαθητές.