Οδικοί άξονες μόνο τρίιχνοι για την Ήπειρο..

ionia geniki

Η τρίιχνη κατασκευή των οδικών αξόνων στην Ήπειρο αποτελεί τη μοναδική λύση για την κατασκευή τους.

Αυτό είναι το συμπέρασμα από τις δηλώσεις που έκανε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου μετά και τις συζητήσεις που είχαν προηγηθεί με τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες.

Ουσιαστικά, λόγος γίνεται για τον δρόμο Ιωαννίνων- Κακαβιάς και τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό. Η πολυετής καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των μελετών και κατ’ επέκταση στην κατασκευή τους στο χρόνο που έπρεπε οδηγούν σε σημαντική έκπτωση ώστε να έχουν τύχη στο νέο ΕΣΠΑ.

Όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης, οι οδικές συνδέσεις Ιωάννινα- Κακαβιά και Ιόνια Οδός- Πρέβεζα για να τύχουν χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκά προγράμματα, πρέπει να σχεδιαστούν ως κλειστοί  αυτοκινητόδρομοι τύπου Expressway, με ελεγχόμενες εισόδους – εξόδους και με όριο κυκλοφορίας τα 110 χλμ την ώρα.

Η τελική πρόταση της Περιφέρειας Ηπείρου είναι ο μεν οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά να προωθηθεί προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ από το Υπουργείο Υποδομών, ο δε οδικός άξονας Ιόνια Οδός – Πρέβεζα (μέχρι Ζέφυρο) να επιδιωχθεί να ενταχθεί από την Περιφέρεια στο Ε.Π. της Ηπείρου.

Όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι, θα προωθηθεί προς κατασκευή ως τρίιχνος κλειστός αυτοκινητόδρομος, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις, ώστε εφόσον μελλοντικά προκύψει ανάγκη να μπορέσει να μετατραπεί σε τετράιχνο, ενώ με το ίδιο σκεπτικό θα κατασκευαστούν οι ανισόπεδοι κόμβοι που περιλαμβάνονται  στη μελέτη που ωρίμασε η Περιφέρεια μετετράιχνη διατομή. Για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά θα ισχύσει η μελέτη με τις προσθήκες που  θα γίνουν από  τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ώστε να γίνει και αυτό κλειστό, με το συνολικό προϋπολογισμό του έργου να εκτιμάται σε 230 εκατομμύρια ευρώ.

Για τον οδικό άξονα Ιόνια Οδός – Πρέβεζα ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι έχει ζητηθεί από το Υπουργείο Υποδομών η παράδοση της μελέτης στην Περιφέρεια προκειμένου να την ωριμάσει και να τη διαμορφώσει σε αυτοκινητόδρομο  προδιαγραφών Expressway, ώστε στη συνέχεια να την εντάξει στο Ε.Π. «Ήπειρος 2021-2027», όπως το ίδιο ζητήθηκε και για το τμήμα Διασταύρωση Πάργας – Μεσοπόταμος.

Ένα άλλο ζήτημα που έχει τεθεί προς εξέταση στο Υπουργείο Υποδομών είναι  ο δρόμος  Ηγουμενίτσα –Πλαταριά και συγκεκριμένα η εξεύρεση λύσης στο τμήμα που γίνεται ορατό από την πόλη, με την πρόταση της Περιφέρειας- όπως είπε ο Περιφερειάρχης- να περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας(Cut-and-cover).

“Είμαστε σε συνεχή επαφή με τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Υποδομών και  περιμένουμε εντός των ημερών να μας δώσει το Υπουργείο  τις τελικές  απαντήσεις»,  κατέληξε ο Περιφερειάρχης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ