Ο «Μπλε Διάδρομος», το «κούρεμα», η Αμβρακία κι ένας σχεδιασμός που λείπει στην Ήπειρο

mple diadromos

Τις τελευταίες ώρες και με αφορμή… ανακύκλωση δημοσιευμάτων από αθηναϊκά μέσα ενημέρωσης, επανήλθε το θέμα του «Μπλε Διαδρόμου» ενός μεγάλου και σημαντικού σχεδιασμού που αφορά άμεσα την Ελλάδα και την Ήπειρο.

Ο «Μπλε Διάδρομος» -Blue Corridor-  είναι ο αυτοκινητόδρομος Αδριατικής – Ιονίου, που θα εκτείνεται σε περίπου 1.500 χιλιόμετρα και θα συνδέει οδικώς την κεντρική Ευρώπη με ένα από τα πιο όμορφα κομμάτια: τις ακτές της Αδριατικής και του Ιονίου.

Ο οδικός αυτός άξονας προβλέπεται ότι θα εκτείνεται από τη Βόρεια Ιταλία, θα διασχίζει τα Δυτικά Βαλκάνια και μέσω της Ιόνιας οδού θα καταλήγει στο νότιο άκρο της Πελοποννήσου.

Τμήματα του άξονα αυτού βρίσκονται υπό κατασκευή ενώ η Αλβανία έχει προχωρήσει σημαντικά τις διαγωνιστικές διαδικασίες τους τελευταίους μήνες.

Πρόκειται για ένα έργο που δεν θα ολοκληρωθεί σε ένα ή δύο χρόνια, όμως είναι στις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κι αυτό από μόνο του είναι σημαντικό.

Αν κάτι όφειλε να πράξει η Ήπειρος είναι να ενεργοποιήσει όλες τις δυνάμεις της ώστε η Ιόνια Οδός να ολοκληρωθεί με βάση τον αρχικό σχεδιασμό και τα χαρακτηριστικά που απαιτεί ένα τέτοιο διευρωπαϊκό έργο.

Όφειλε επίσης να πείσει και να απαιτήσει από την πολιτεία την επέκταση της Αμβρακίας Οδού μέχρι το Μαυρομάτι, μέχρι δηλαδή τα ελληνοαλβανικά σύνορα.

Ο χάρτης του «Μπλε Διαδρόμου» παρότι έρχεται από το παρελθόν αναπαράγεται τις τελευταίες ώρες με μεγάλη ταχύτητα και με πλήθος διαμαρτυριών επειδή ο συγκεκριμένος άξονας περνά από τα Γιάννινα και την Άρτα και όχι από την Θεσπρωτία και την Πρέβεζα.

Ο «Μπλε Διάδρομος» σε επίπεδο σχεδιασμού πάντα, στην Ελλάδα περιλαμβάνει την υφιστάμενη Ιόνια Οδό, τον άξονα Πάτρα- Πύργος- Καλό Νερό- Τσακώνα- Καλαμάτα.

Πατάει δηλαδή πάνω σε έργα κατασκευασμένα και υπό κατασκευή όπως και στις υπόλοιπες χώρες.

Προφανώς ένας… ενδοηπειρωτικός πόλεμος με αυτά τα δεδομένα δεν πρόκειται να προσθέσει τίποτα ούτε να αλλάξει κάτι..

Ένα κίνημα Ηπειρωτών όμως με σκοπό να μην «κουρευτεί» το ελληνικό κομμάτι του δρόμου και παράλληλα να επεκταθεί η Αμβρακία Οδός μέχρι τα σύνορα, διασχίζοντας όλη την παραλιακή ζώνη της Ηπείρου και ενώνοντας το λιμάνι της Ηγουμενίτσας προς βορά και νότο, θα είχε μεγάλη αξία..

Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρό για όσους θέλουν να διεκδικήσουν την ψήφο των πολιτών στις βουλευτικές και τις αυτοδιοικητικές εκλογές..

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ