Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με σημαντικότερη αυτή της επιβολής της ποινής, η οποία δεν θα αφορά το όχημα αλλά τον οδηγό.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης του οδηγού αλλά όχι αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Παράλληλα, προωθείται η αυστηροποίηση των ποινών για παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, όπως είναι η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Παρεμβάσεις εξετάζονται και στα μεγάλα αστικά κέντρα με κύριο στόχο την ασφάλεια των πεζών και την διευκόλυνση της κυκλοφορίας ποδηλάτων, πατινιών και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η δημιουργία ζωνών με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα σε συγκεκριμένες κεντρικές αστικές περιοχές, ενώ έξω από τα σχολεία το όριο αυτό θα πέφτει στα 20 χλμ/ώρα.
Δρομολογείται επίσης ο επανασχεδιασμός των διασταυρώσεων, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η αναβάθμιση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού, και η αναβάθμιση των διαβάσεων για τους πεζούς.
Μιλώντας στη Βουλή ο αρμόδιος Υπουργός Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι «στόχος δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά να αποβλέπουν στη συμμόρφωση των οδηγών και αποκάλυψε τη σύσταση ενός ταμείου για την αξιοποίηση των εσόδων από τα πρόστιμα του ΚΟΚ.
Το ταμείο αυτό (Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας) θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και με τη σειρά του θα τα κατανέμει στους Δήμους της χώρας, αποκλειστικά και μόνο για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας. «Αν οι δήμοι δεν μπορούν να τα χρησιμοποιούν δε θα παίρνουν τα χρήματα αυτά», ξεκαθάρισε ο υπουργός.