Νέα χάραξη και 400 εκατ. για να φτάσει Εγνατία ο Ε-65

E65 KOMVOS

E65 KOMVOS

Με τις εργασίες να προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς στον άξονα Ε65 και το νότιο τμήμα του να εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ, το ενδιαφέρον πλέον επικεντρώνεται στο βόρειο τμήμα, την σύνδεση δηλαδή με την Εγνατία Οδό.

Στην εκκρεμότητα αυτή επικεντρώθηκε το ενδιαφέρον κατά την παρουσίαση των έργων που έγινε από την παραχωρησιούχο στους δημοσιογράφους.

Το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος αποτελεί κομμάτι του διευρωπαϊκού οδικού άξονα Ε65.

Πρόκειται για ένα τμήμα δύο ταχυτήτων καθώς στα πρώτα 25 χλμ. υπάρχει πρόοδος κατασκευής της τάξεως του 40%, με ολοκληρωμένες απαλλοτριώσεις, ενώ για το υπόλοιπο η κοινοπραξία έχει προτείνει νέα χάραξη.

Αυτή τοποθετεί το σημείο ένωσης με την Εγνατία Οδό 10 χλμ. δυτικά των Γρεβενών, αφαιρώντας 6 χλμ. σηράγγων από τον αρχικό σχεδιασμό.

Το κόστος κατασκευής προσδιορίζεται στα 400 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση θα γίνει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Όπως ανέφεραν στελέχη του παραχωρησιούχου, «έχουμε παραδώσει μελέτη, προτεινόμενη νέα χάραξη, περιβαλλοντική αδειοδότηση και αναμένουμε τις ενέργειες του αρμόδιου υπουργείου». Εφόσον το θέμα προχωρήσει αποφασιστικά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κατασκευαστή, είναι εφικτή η παράδοση του συνόλου των 190 χλμ. του Ε65 το 2021, με το τρίτο τμήμα να ολοκληρώνεται μέσα σε τρία χρόνια.

Μια τέτοια εξέλιξη, αν και αποτελεί αισιόδοξη πρόβλεψη με τους ρυθμούς που μέχρι σήμερα εξελίσσονται τα έργα, θα μειώσει κατά μία ώρα τον χρόνο του ταξιδιού από τη Λαμία ως την Εγνατία, δηλαδή σε μόλις μιάμιση ώρα.

Όσον αφορά το υπό κατασκευή τμήμα, η λειτουργική ολοκλήρωση του οποίου τοποθετείται τον Μάρτιο του 2017, η πρόοδος των εργασιών στα τέλη Σεπτεμβρίου έφτασε το 85,34%, με κόστος κατασκευής 420 εκατ. ευρώ. Στο τμήμα αυτό, μήκους 78 χλμ., εντοπίζεται και μια ξεχωριστή ελληνική πρωτοτυπία. Ο κατασκευαστής με στόχο την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων έχει προχωρήσει στη μίσθωση 850 στρεμμάτων εξ αυτών που δεν έχουν απαλλοτριωθεί. Αυτά αντιστοιχούν στην κατασκευή 16 χλμ. αυτοκινητόδρομου.

Σε αυτή τη φάση, στο τμήμα από Ξυνιάδα ως Τρίκαλα οι υπολειπόμενες απαλλοτριώσεις αγγίζουν το 12,2%, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται στα πρώτα 5 χλμ. Εάν δεν έχουν ολοκληρωθεί έως τον Μάρτιο του 2017 τα ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις σε αυτό το τμήμα, η λύση θα είναι να παραδοθεί για 5 χλμ. μόνο ο ένας κλάδος σε διπλή κυκλοφορία.

Στο τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα θα λειτουργούν δύο μετωπικοί και τρεις πλευρικοί σταθμοί διοδίων. Εκτιμάται ότι η χρέωση θα κυμανθεί σε 0,06 ευρώ/χλμ.

Συνολικά το έργο παραχώρησης περιλαμβάνει 247 χλμ. αυτοκινητόδρομου (βάσει της πρόσφατα κατατεθειμένης μελέτης), καθώς εκτός από τη μελέτη, τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του Ε65, η Κεντρική Οδός ανέλαβε τη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος του ΠΑΘΕ από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες, συνολικού μήκους 57 χλμ.

Το τμήμα ανακατασκευάστηκε με έξοδα του Δημοσίου (η κατασκευή υποδομών λειτουργίας βαρύνει τον παραχωρησιούχο) και παραδόθηκε στην κοινοπραξία, η οποία και θα το διαχειρίζεται για τη χρηματοδότηση της κατασκευής και συντήρησης του Ε65. Στο λεγόμενο «πέταλο του Μαλιακού» λειτουργούν δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων, Αγίας Τριάδας και Μαυρομαντίλας. Η μέση ημερήσια κυκλοφορία των δύο σταθμών ανέρχεται σε 11.150 και 6.400 οχήματα αντίστοιχα.

{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ