Μικρό το «καλάθι», ράλι αυξήσεων στο ράφι…

souper akriveia

Έντονη είναι η αμφισβήτηση στο περίφημο καλάθι του νοικοκυριού. Κι όχι άδικα καθώς οι τιμές στο ράφι τραβούν την ανηφόρα.

Μέσα από την πλατφόρμα e-katanalotis εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι ενώ γίνεται προσπάθεια συγκράτησης των τιμών σε κάποια βασικά αγαθά του «φθηνού» καλαθιού, που γέμισε κυρίως από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, στα ράφια συνεχίζεται το ράλι ανόδου των τιμών στα επώνυμα.

Παραδείγματα επώνυμων προϊόντων που αυξήθηκαν οι τιμές τους τα τελευταία 24ωρα:

-Ρύζι μακρύκοκκο (συσκευασία 4Χ125 γρ.) χθες 1 Νοεμβρίου είχε μέση τιμή 2,75 ευρώ . Μία μέρα πριν, στις 31 Οκτωβρίου, η μέση τιμή ήταν στα 2,71 ευρώ, ενώ στις 26 Οκτωβρίου, πωλείτο στα 2,61 ευρώ.

-Πασίγνωστη σοκολάτα την 1η Νοεμβρίου είχε μέση τιμή 1,44 ευρώ, όταν λίγες ημέρες πριν, στις 26 Οκτωβρίου πωλείτο στα 1,37.

-Κριτσίνια ολικής άλεσης την 1η Νοεμβρίου είχαν τιμή 1,73 ευρώ, όταν στις 28 Οκτωβρίου πωλείτο στα 1,64 ευρώ.

-Κονσέρβα σαρδέλες (100 γρ.) την 1η Νοεμβρίου είχε μέση τιμή  1,68 ευρώ, όταν λίγα 24ωρα πριν, στις 29 Οκτωβρίου πωλείτο έναντι 1,62 ευρώ.

-Σερβιετάκια cotton (24 τεμάχια) την 1η Νοεμβρίου είχαν τιμή 2,8 ευρώ, όταν μία μέρα μέρα ήταν στα 2,68 ευρώ και στις 28 Οκτωβρίου στα 2,62 ευρώ.

-Κατεψυγμένες μπάμπιες (450 γρ.) την 1η Νοεμβρίου είχαν μέση τιμή 4,85 ευρώ, όταν στις 29 Οκτωβρίου η ίδια συσκευασία πωλείτο στα 4,68 ευρώ.

-Υγρό πάτιων (1500 ml) την 1η Νοεμβρίου είχε μέση τιμή 5,29 ευρώ, μία μόλις μέρα πριν 4,87 ευρώ και στις 26 Οκτωβρίου 4,51 ευρώ.

-Μακαρόνια Σπαγγέτι Ν5 500γρ, την 1η Νοεμβρίου είχαν μέση τιμή 1,41 ευρώ και μία μέρα πριν 1,39 ευρώ.

 «Η πρώτη αποτύπωση είναι θετική. Τα προϊόντα είναι σε χαμηλότερη τιμή», τόνισε από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας στην ΕΡΤ, σημειώνοντας ότι όλα τα προϊόντα που είναι στο «καλάθι του νοικοκυριού» είναι φθηνότερα από ότι ήταν πριν δύο εβδομάδες.

Παράλληλα, παραδέχθηκε ότι όταν ξεκινά ένα μέτρο χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις. Συγκεκριμένα, επεσήμανε ότι πρέπει να υπάρχει καλύτερη σήμανση ώστε να βρίσκουν οι καταναλωτές πιο εύκολα τα προϊόντα, να υπάρχουν οι σχετικές ανακοινώσεις, να δίνουν οδηγίες οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ κτλ.

«Γενικά το πρόβλημα ήταν πώς βρίσκουμε τα προϊόντα μέσα στο σούπερ μάρκετ. Αυτό είναι κάτι που διορθώσαμε χθες και νομίζω ότι σήμερα θα είναι τα πράγματα πολύ καλύτερα, αλλά ένα νέο μέτρο χρειάζεται και κάποιες διορθωτικές κινήσεις, κάτι το οποίο κάνουμε και ποτέ δεν το αρνηθήκαμε» πρόσθεσε.

Εξήγησε πάντως ότι τα προϊόντα θα βρίσκονται στους διαδρόμους που βρίσκονταν και πριν αλλά θα επισημαίνονται με ειδική ετικέτα ώστε να γνωρίζει ο κόσμος ποια είναι. Οι καταναλωτές θα μπορούν επίσης να ενημερώνονται για τα συγκεκριμένα προϊόντα από τους ιστότοπους των σούπερ μάρκετ, στην είσοδο των σούπερ μάρκετ και στην εφαρμογή e- katanalotis.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ